67 HT prosjekt

Lag gjerne en tråd om prosjektet du har på gang...

Moderators: 429CJ, fox-body, abba

Post Reply
Aadalsbrug Mustang
Interested
Interested

67 HT prosjekt

Post by Aadalsbrug Mustang »

Legger ut noen bilder av mitt 67 Hardtop prosjekt. Noe rust var observert i gulv så demontering av interiør begynte. Men da en først var igang så var det greit å gjøre det skikkelig, og mye jobb kom frem etterhvert som det ble plukket fra hverandre. #-o  Begynte demonteringen i november 08. Tok jobben selv med slipe rent under og inni bilen, bak og inni skjermer og motorrom. Det ble forferdelig mye jobb, skulle nok brukt noen kroner på sende det til sandblåsing, men man lærer etterhvert. :oops:  Må sies at dette er det første jeg gjør av bilmekking så her var det mye som måtte læres, spørres om og sjekkes ut.
BILBILDER 038.jpg
BILBILDER 038.jpg
Bror hjelper til med motorløft
Bror hjelper til med motorløft
Blankslipt under
Blankslipt under
Da jeg var kommet så langt fikk jeg tips om å sjekke cowl for rust. det er visst den store rustfellen og rustne gulv kommer vel ofte av lekkende cowl.
En liten undersøkelse av cowl gjorde det klart at her måtte noe gjøres
En liten undersøkelse av cowl gjorde det klart at her måtte noe gjøres
Da var det bare å gå igang med å bore ut de drøyt to hundre sveisepunktene som som cowl og topplata sitter. Sjekket litt inne på disse sidene for å prøve å finne noe stoff om denne opperasjonen, og ble litt forundret over at ingen har skrevet om det. Fant mye om det ellers på nettet så hadde lært litt.
Attachments
Her er vi igang
Her er vi igang
BILBILDER 007.jpg

Aadalsbrug Mustang
Interested
Interested

Re: 67 HT prosjekt

Ble litt feil rekkefølge på bildene her men.. Ikke helt stødig på dette forumet enda gitt.. :oops: Flere bilder kommer hvis jeg får til...

Aadalsbrug Mustang
Interested
Interested

Var mye jobb å få drillet ut alle sveisepunktene.
Endelig..
Endelig..
BILBILDER 021.jpg
Jammen godt at dele tilgangen er så god på Mustang. Nå kan komplett ny cowl fås kjøpt.
Ny cowl er kjøpt inn...
Ny cowl er kjøpt inn...

Aadalsbrug Mustang
Interested
Interested

Fant musebol i taket, så da var det bare å rive ut det...  #-o
Her har noen firebeinte skapninger hatt hjemmet sitt...
Her har noen firebeinte skapninger hatt hjemmet sitt...
Bagasjerommet rommet ser tilsynelatende bra ut, men må nok kjøpe noe nytt der også for der som platene ligger oppå ramma er det nokså morkent Blir vel å kjøpe sånne dropp off plater tror jeg det heter.
BILBILDER 004.jpg
Av rust ellers i gulvet er det på begge sider forran.
BILBILDER 008.jpg
BILBILDER 037.jpg

RGL68
Interested
Interested

Post by RGL68 »

Hjelpes meg, det er modig å gå på en slik jobb uten å ha gjort noe noe liknende før :shock: Godt jobbet gutter, det blir ihvertfall bra til slutt =D>
Musebol i taket... :lol: :lol:
- NMC #1432 -
1968 HT/289/C4

Image

joben
Interested
Interested

Post by joben »

=D> Stå på !! Er under veis, jeg og...
64 1/2 HT, 289 W-464
95 Dodge RAM 2500 5,9 Cummins
2001 Jeep Grand Cherokee 4,7 Limited
MB O-303

Aadalsbrug Mustang
Interested
Interested

Tusen takk for det.. Dette ble visst noe mer omfattende enn jeg hadde trodd. :roll: Men men, er vel sånn det er da en begynner å rote i det gamle.. Har et bitte lite håp om at jeg skal klare å være ferdig så det blir en prøvetur før snøen kommer igjen, men vi får se. :D Lommeboka er med og bestemmer den også. :wink:

Da jeg kommer så,langt så sveisingen er ferdig og bilen skal lakkeres under inni og i motor rom så lurer jeg litt. Jeg har kjøpt et produkt som heter power coat 3 i 1 som jeg tenkte å bruke til det. Noen som har noe erfaring med den lakken tro ??? Leser at noen bruker syregrunning først, er det å anbefale å has på før event den power coaten ? Har lyst på en litt blankere finish i motorom men ikke funnet det rette til det enda. Skulle også hatt lakkoden til den originale blåfargen på motoren..

Aadalsbrug Mustang
Interested
Interested

Rammen på begge sider hadde omfattene rustskade der som braketten til støtfanger er skrudd inn
BILBILDER 052.jpg
Dette har vi drevet med et par helger nå og har endelig fått reparert det på en skikkelig måte. Ny tverrbjelke måtte også kjøpes for den gamle var så bulkete så det ble problem på forstillingskontroll. På bildet ses det tverrbjelken med påsatte reparasjonstykker som er delvis lagd selv. Fikk tak i ytre delen med påsveiste muttere til den ene siden på PP. Resten har min flinke sveiser laget..
BILBILDER 030.jpg
Rammedelen blir sveiset på
Rammedelen blir sveiset på
BILBILDER 033.jpg
BILBILDER 034.jpg

Aadalsbrug Mustang
Interested
Interested

Her er den ferdig sveiset på og påhatt litt lakk for å se hvordan det ble.. Ble veldig bra. :D
Attachments
22032009832.jpg

mustang r-916
Lifestyler
Lifestyler

Post by mustang r-916 »

dette skal jeg og fikse på ,men kjøper alt nytt fra NPD,dei har komplette innerskjermer men støtdempertårn inkl....500Usd pr stk =D> ups 750 usd no gitt,men uansett dette skal fikses :mrgreen: stå på dette blir bra... =D>
Last edited by mustang r-916 on Wed Jul 29, 2009 15:39, edited 1 time in total.

Joys
Interested
Interested

Post by Joys »

Jeg er virkelig imponert over fremgangen og pågangsmotet ditt! det ser riktig bra ut det som har blitt gjort. Jeg vil anbefale å bruke syregrunning på alt bart metall før videre lakkering etc. Syregrunningen er med å beskytte mot rust samt skaper en skikkelig bunn for grunning/lakk. Firmaet Gasolin her i Norge har ferdigblandet lakk til motoren(Ford Corporate Blue) i syntetisk, både spray og i literbokser.
Lykke til!

Aadalsbrug Mustang
Interested
Interested

Tusen takk for oppmuntringen og gode tips... :)

Har ikke skjedd så mye med bilen i sommer, så har ikke blitt no oppdatering her på en stund. Gikk litt lei alt i vår gitt... :?
Men har tenkt å få begynt litt igjen nå i høst. Står fortsatt igjen en del sveise jobb.
Målet er å være ferdig med det samt få syregrunnet og lakkert inni under og i motorom før kulda setter inn for fullt. Gikk på et prosjekt her som jeg nok må innrømme at jeg har mistet litt motet av mange ganger og vært redd jeg har måttet gi opp. Men håper motet og penga strekker til for å få gjort det ferdig. Har vært veldig lærerikt og må si jeg synes jeg begynner å kunne litt om Mustang etter garasje arbeidet og timene foran dataen med å studere deler til bestillinger både fra USA og Pony Parts her i Norge :)

Post Reply