50 års jubileum Mustang 2014 i Usa

Informasjon, spørsmål og invitasjoner til ulike treff, utstillinger, show o.s.v. postes her. Terminliste

Moderators: 429CJ, fox-body, abba

Stig-Rune
Curious
Curious

50 års jubileum Mustang 2014 i Usa

Post by Stig-Rune »

I tillegg til å ha meldt meg inn i Norsk Mustang Club har jeg også meldt meg inn i Amcar.no
I november 2012 hadde Amcar sin årlige tur til Sema i Las Vegas, hvor turen gikk videre til L.A og havnet til slutt i San Francisco. Jeg var med i 9 dager på denne turen ( av 15 dager ) jeg ble mildt sagt meget imponert over hele opplegget deres. Utrolig profft tilrettelagt, meget dyktig guide, mange hyggelige mennesker og en veldig artig tur. Så til poenget mitt: Neste år er Mustangen 50 år og på denne linken kan dere se en av neste år's turer som går 9.april med retur 21.april.

http://www.amcar.no/medlemsfordeler/usa ... +2014.html

Etter å ha vært med i fjor, så har jeg bestemt meg for å reise på denne turen. Jeg kommer ikke her til å kjøre Mustang 68 Cab, men leie meg en 2014 Mustang Cab i fra Hertz bilutleie. Akkurat pr nå er jeg alene, prøver å lokke med en kompis. Men det bekymrer meg ikke om jeg må reise alene, da jeg er sikker på at jeg kommer til å treffe mange hyggelige mennesker med samme interesse.
Noen som vurderer å bli med ? :lol: :lol:

Dette kommer til å bli gøy. På forrige jubileum som jeg tror var i 2008 var det flere tusen Mustanger tilstede. Alt er stort i Usa :D

Noen som tar utfordringen ?
2 hjul 82 Hk, 3 hjul 2400 Hk, 4 hjul 230 Hk

Mustang GT
Enthusiast
Enthusiast

Re: 50 års jubileum Mustang 2014 i Usa

Post by Mustang GT »

Forrige jubileum var i 2009 8) . Jeg er enig med deg, opplegget til Amcar er utrolig proft, og passer veldig bra for de som ikke har vært over "dammen" tidligere :D Og det er fortsatt ledige plasser, så meld dere på!

Mustang95
Enthusiast
Enthusiast

Post by Mustang95 »

Skal over igjen på dette for 3. gang, men av egen regi.
1995 Conv V6
1994 Coupe V6 -- 1/4 - 9.99 @ 213.02 (+500rwhp SAE)

"Certified V6 Psychopath"

wierli
Curious
Curious

Post by wierli »

Hei alle sammen

Det blir blir Las Vegas på meg :lol:

Jeg tenker på og fly til Los Angeles lørdag 12. april med BA. 11.50 fra OSL lander på LAX 19.15.
Tenker å leie bil søndag morgen kjører til Flaggstaff, for og bruke mandag formiddag til en tur til Grand Canyon og videre til Hoover Dam for så å ankomme Las Vegas tidlig mandag kveld.
Blir i Las Vegas frem til søndag eller mandag da reiser vi tilbake til Los Angeles.
Tenker på og fly hjem fredag den25. april 17.45 og er da hjemme lørdag 26 lander da 16.30 i Oslo.

Ø :D

cobreen
Interested
Interested

Post by cobreen »

Hei wierli,

Høres ut som en flott tur!I og med Flagstaff,regner jeg med at du tar turen til South Rim?Vi ble anbefalt det framfor glassbrua nærmere Hoover.Betalte kun $10 per bil,glassbrua vil suge ut nærmere 80 per person.
God tur til alle som skal over!
Attachments
Ganske grei utsikt.
Ganske grei utsikt.
Tur ned til bunnen ca 2,5 time-opp dobling!
Tur ned til bunnen ca 2,5 time-opp dobling!

wierli
Curious
Curious

Post by wierli »

Hei cobreen

Jo tenker på Grand Canyon på formiddagen og Hoover Dam på veg til Las Vagas ja

Ø :-)

cobreen
Interested
Interested

Post by cobreen »

Høres perfekt ut for en dags deilige opplevelser :)

Mener oppkjøring foregår fra Williamsburg?En stund siden nå.
Vil også tro at nybrua over Hoover er ferdig.Er sikkert skiltet avkjøring.
Hvor skal du bo i Vegas?Mange fine og billige hotell,styr for all del unna Cirkus! :(
Midt i ingenmannsland.

wierli
Curious
Curious

Post by wierli »

Hei igjen cobreen

Tenker på å kjøre feil vei in til Grand Cannyon opp 89 fra Flagstaff og inn til Grand Canyon Village den vegen detter ned til Williams og videre til Hoover Dam og ja ny broa er ferdig var innom der sist sommer da jeg var på messe i Las Vegas :-)
Er i gang med og se på diverse hotell ender nok opp med et på Stripa med Monorail tilgang

Ø ;-)

cobreen
Interested
Interested

Post by cobreen »

Siste anbefaling,en tur ned til Sedona.Jeg har en forkjærlighet for historie,kommet mer med alderen.Camp Verde var et fort tilbake i 1860-årene.Montezuma gammel indianerbosetning før 1500,tror det er den i fjellsiden.God tur!

JohnB
Enthusiast
Enthusiast

Post by JohnB »

cobreen wrote:Siste anbefaling,en tur ned til Sedona.Jeg har en forkjærlighet for historie,kommet mer med alderen.Camp Verde var et fort tilbake i 1860-årene.Montezuma gammel indianerbosetning før 1500,tror det er den i fjellsiden.God tur!

Sedona = en av de vakreste stedene i USA etter min mening.

Mvh

JohnB

Stig-Rune
Curious
Curious

Post by Stig-Rune »

Jeg kan bekrefte at Sky Walken som er glass hesteskoen er dyr. Har vært der 2 ganger og de suger , eller prøver å suge pengene ut av deg. Uansett vil jeg påstå at det var verdt det. Men poenget er jo å ha fått sett grand canyon. I høst når jeg var på Amcar turen og Sema i Las Vegas, så kjørte vi ned til Hoover damen og tittet. Har vært der en gang før, men allikevel verdt turen. Etterpå kjørte vi over den nye broen og ned mot Flagstaff. Der kjørte vi noen timer på historic route 66 på vei mot L.A.
Som tidligere nevnt, amcar turene er godt organisert.
Og jeg satser på neste års Mustang tur. Er jo blitt litt bitt av basillen nå når jeg har egen Mustang, samt når jeg så hvor bra organisert det er. Og som jeg nevnte tidligere, mange hyggelige mennesker med samme interesse, så blir det nok bra :-)
2 hjul 82 Hk, 3 hjul 2400 Hk, 4 hjul 230 Hk

paultim
Curious
Curious

Post by paultim »

Jeg er enig med deg, opplegget til Amcar er utrolig proft, og passer veldig bra for de som ikke har vært over "dammen" tidligere Og det er fortsatt ledige plasser...?
testking testking 70-662
Certkiller 640-461 dumps Certkiller 640-461 dumps
Certkiller ccie security certification Certkiller ccie security certification
Certkiller scwcd certification Certkiller scwcd certification

Post Reply