Norsk Mustang Club

.:Mustang Forum:.
Dato/klokkeslett: Fre Okt 19, 2018 16:10

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 65 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5, 6  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Lør Mar 15, 2008 16:05 
Avlogget
Fanatic
Fanatic
Brukerens avatar

Nå har jeg sittet en stund og tenkt og filosofert endel om dette forumet.

Jeg tror jeg har litt anelse om hvem som er bak de fleste nicks, og utifra dette har jeg da en liten peilepinn(e) på hvem som er NMC-medlemmer og ikke.

Det jeg gjerne har lyst til å ha en diskusjon eller meningsytring om er noe i denne dur:

Hva er årsaken til at de som IKKE er NMC-medlemmer ikke vil/har lyst til/føler for/gidder å melde seg inn i klubben :?:

Vi (NMC) har kanskje kommet til et punkt hvor vi har blitt litt blinde for hva vi gjør/ikke gjør :?:
Er vi for dyre :?:

Spørsmålene kan nok sikkert være flere, men jeg ønsker og HÅPER VIRKELIG på innspill fra dere :!:
Hovedsaklig er det innspill fra ikke-medlemmene som er interessante, for det er de NMC kan lære noe av, men er det noen der ute som har ros, er jo selvsagt det hyggelig også..... :D

En ting er viktig å huske på (mener jeg):
En klubb er avhengig av medlemmer for å bestå.
Uten medlemmer, ingen klubb.
Uten en klubb er det mye samhold og erfaring som kan forsvinne.
Hvor skal man henvende seg for å få deler :?:
Hvordan løser jeg det og det problemet :?:

Så kom igjen folkens, bidra med deres tanker og ideer.

Er det noen som føler for å være litt mer anonyme, er dere hjertelig velkomne til å sende meg en PM eller en email. :D

Og ikke minst: GOD PÅSKE TIL DERE ALLE :!: :!: :!: :D

1988 Hatchback GT m/T-Top og AOD

In charge of the Norwegian Mustang registry
429cj@norskmustangclub.no
NMC#47

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør Mar 15, 2008 20:28 
Avlogget
Enthusiast
Enthusiast
Brukerens avatar

Kan jo hende at folk er medlemmer i en lokal Amcar klubb , og i tillegg ACCN ......
Mulig de også er medlemmer i et idrettslag , og ett musikk korps ......

Kanskje de i tillegg går i kirka hver søndag , og betaler kollekt ......

Slikt blir jo kostbart , og hvis de ikke har tid til overs til å gå på NMC treff , og hvis de har gode nok rabatt avtaler gjennom ACCN , og sin lokale klubb ,hva så :?:

HVORFOR skal man da bruke 300,- på et medlemsskap i NMC :?:

HVA gir dette i "utbytte" :?:

Jeg bare kaster ut et spørsmål , som svar på ditt LP :wink:

1986 Fox 4-bager

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør Mar 15, 2008 21:32 
Avlogget
Enthusiast
Enthusiast
Brukerens avatar

Jeg er i stor grad enig med Jan Roar, jeg er redd det det grunnleggende spørsmålet for de fleste er "What's in it for me?". I løpet av de siste 5-6 årene har det på web'en blitt tilgjengelig en stor mengde informasjon og diskusjonsgrupper hvor man får tilgang til og kan dele informasjon som man tidligere måtte ha gode bekjentskaper og møtes for å dele.
I tillegg har det vel skjedd en endring blant mustangeierene; det er stadig fler som tar seg råd til en Mustang uten å nødvendigvis være entusiaster med svær verktøykasse og som setter av tid til å mekke. Det er stadig flere som som klarer å ta seg råd til en Mustang og klemme dette inn i et travelt liv med familie og jobb. Dermed daler den generelle interessen og initiativet hos medlemsmassen. I tillegg gjør det noe med statusen til Mustang generelt, det blir ikke så ekslusivt å være Mustangeier. (Ref statusen til Harley og Stordalen i bar overkropp på sin Harley i oppkjørselen til villaen på Bygdøy, stemmer ikke helt med det opprinnelige bøllete og "farlige" Harley imaget)

Hva skal vi gjøre? Vi bør antagelig ta en ny vurdering av hva hensikten med NMC og NMC medlemskapet skal være. Siden Mustang kompetanse er etterspurt (ref what's in it for me), skal vi vurdere å begrense tilgangen til dette forumet for ikke-medlemmer? Vi bør også vurdere å markedsføre oss bedre blant ikke-medlemmer, for min del var det ganske tilfeldig at jeg ble klar over NMC , og da via disse sidene og en Marti rapport fra Lars-Petter.
For å bli litt mer konkret; vi bør gjøre medlemsskapet mer attraktivt ved å markedsføre for potensielle medlemmer som besøker hjemmesidene at de kan få en "gratis" Marti rapport på bilen sin ved medlemsskap, vi bør begrense tilgangen til de nyttige tekniske forumene for ikke-medlemmer samtidig som vi lokker dem til den generelle delen av NMCs hjemmesider. I tillegg bør vi jobbe med å finne ut hva dagens medlemmer faktisk ønsker seg av medlemsskapet (som du nå delvis har begynt på)

Thor

Ble så opptatt av problemstillingene at jeg nesten glemte det:
God påske til alle!

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør Mar 15, 2008 22:17 
Avlogget
Interested
Interested
Brukerens avatar

Jeg tror Jan Roar og thordahl har mye rett i det de sier. Jeg mener å ha lest et sted at nordmenn i gjennomsnitt er medlem i alle mulige slags lag og foreninger i mye større grad enn alle andre.
Og det er klart det er en øvre grense. Til slutt må man velge å være med der man synes man får noe igjen. Hvis vi sammenligner med andre tilsvarende klubber eller foreninger reflekterer jeg som følger (noe av dette betinger flere som vil ta i et tak):
Medlemskap gir:
Medlemsblad: Veldig bra, bare medlemmer
Nettforum med bl.a. gratis annonsering: Veldig bra. Kanskje NMC beste medlemsfordel. Åpnet for alle. Lurt? Gjemme noe bak passord bare for medlemmer som her: http://veteranbil.net/index.php?option= ... &Itemid=78 (uten sammenlikning forøvrig)? Jeg liker ikke pisk, vil heller ha gulrøtter, men likevel?
Følgende er klippet fra http://www.porsche-club-norge.no/
Vårt webforum er kun tilgjengelig for betalende medlemmer. PCN har ca. 1000 betalende medlemmer som benytter seg av forumets muligheter for informasjonsutveksling. Her er aldri svaret på ulike spørsmål langt unna. Forumet har også en kjøp/salg del, hvor biler averteres og selges/kjøpes, nye og brukte deler, dekk og felger stadig annonseres og skifter eier. Trenger du noe, finner du det nesten garantert her.
Rabatt hos deleleverandører: Bra, men det får man også med medlemskap andre steder, riktignok ikke hos PP :D
Organiserte treff, Drag og Street legal: Veldig bra, men kan man delta hvis man har Mustang, men ikke er medlem?
Organisert banekjøring, i regi av NMC som http://www.sportsvogn.no/terminliste.htm eller http://www.klubbalfaromeo.no/index.php?id=12: Nei. Ide?
Organisert familierebusløp eller hva det nå er slik som her? http://www.norskveteranvognklubb.no/termin_lop.html
Billigere forsikring: Nei, men indirekte via medlemskap i Amcar?
Lavere medlemskontingent i Amcar?

Det var det jeg kom på i farta. Flere byer i Belgia?
... og fortsatt God Påske

Sist endret av bjuk den Søn Mar 16, 2008 17:52, endret 1 gang

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn Mar 16, 2008 14:42 
Avlogget
Enthusiast
Enthusiast

Fleire fordeler til NMC medlemmer :D
Sperring av enkelte deler i forumet for ikkje medlemmer i NMC
Eg er i garagen omtrent kvar einaste dag for å kose med mine Mustanger & US Ford. :D
Men å gi "gud og kvar mann" tilgang til å sjå kva eg held på med der, frister meg ikkje :?
Er muligens litt gammeldags og tverr på det området men eg er ikkje åleine om det :twisted:
Kvifor eg ikkje har bilde er enkelt å svare på
Dei som "treng" å vite kven eg er, har sikkert funne det ut for lenge sida :wink:

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn Mar 16, 2008 16:46 
Avlogget
Interested
Interested
Brukerens avatar

Har ikke så mye konkret å komme med her, men ville bare si at for meg så er det å være medlem i NMC mere en følelse enn noe annet. Det innebærer en slags eksklusivitet som jeg er stolt av å være en del av, samt at kontingenten sikrer at bladet kommer ut, nettsiden er oppe og går, registeret holdes ved like osv. :)
Når det er snakk om kontingenten så er ikke den høyere enn at de aller fleste av oss klarer den, det er vel strengt tatt ikke snakk om mer enn et par six-pack med øl og en potetgullpose... :lol:
NMC er også en 'riksdekkende' klubb som inkluderer alle i fellesskapet det er å eie Mustang i Norge, i motsetning til de mange lokale klubbene som ser på det som skjer i sitt eget miljø. Misforstå meg rett, jeg er absolutt for de lokale klubbene, de er suverene å ha for lokalmiljøet, men å ha NMC som en storebror med full oversikt er på en måte betryggende... 8-[
Jaja, ingen ble vel stort klokere av dette - ikke kom jeg med så mange råd heller - men slik er det :roll:

- NMC #1432 -
1968 HT/289/C4

Bilde

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man Mar 17, 2008 11:10 
Avlogget
Lifestyler
Lifestyler
Brukerens avatar

For at jeg skall ha uttelling av å være eier av en Amcar og Mustang innebærer det sammhold og felles glede av å kunne dele med andre likesinnede. Så dette å være medlemm i NMC er en selfølge for meg på lik linje med at jeg er medlem i Amcar.
Derfor håper jeg også at de som ikke er medlemmer og ønsker å nyte godt av kunskaper og hjelp fra andre støtter opp om klubben ved å være medlem.

Terje :)

Hjemmesiden til bilen min.
http://mustang.roros.net/

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man Mar 17, 2008 16:08 
Avlogget
Interested
Interested
Brukerens avatar

At kun medlemer skal ha tilgang til forumet synes jeg ikke noe om. Det vil kansje få noen flere til å melde seg inn, ja. Men forumet vil også miste meninger og kompetanse fra de som ikke er medlemer. Dette kan igjen føre til at færre bruker forumet. Tråd starter sitter kansje på tall om hvor mange av de mest aktive på forumet som ikke er medlem. Jeg synes forumet er veldig nyttig når det er noe man lurer på eller trenger hjelp til. Så jo flere som bruker forumet jo bedere synes nå jeg. Det er ikke alle som er innom forumet og kommer med innlegg som har mustang. Men alikevell sitter med mye kunnskap om ford motorer og mustang. Jeg skjønner jo at ikke alle disse er så intressert i å melde seg inn i en Mustang klubb. Jeg hadde nok ikke villet blitt medlem av klubben kun på gurnn av forumet. Vi som legger ut noe på salgs sidene vil jo at flest mulig ser annonsa. Synes da det blir bakvendt å sperre tilgang for de som ikke er medlem.

Det er nå sånn jeg ser på saken ang forumet.

PS jeg er medlem

Solgt: No name: 65 HT

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man Mar 17, 2008 17:07 
Avlogget
Curious
Curious
Brukerens avatar

Hvor mange medlemmer er det i NMC da??Hvor mange mustanger er det i landet??

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man Mar 17, 2008 17:33 
Avlogget
Curious
Curious
Brukerens avatar

Altså det er vel ikke akkurat så mye aktivitet på dette forumet at det vil være lønnsomt å lukke det for medlemmer. Just my 50cent.

Jeg vet faktisk ikke hvilken fordeler man har som medlem!?
Hvorfor bør jeg melde meg inn?
Kan dessverre ikke si noe om hva som kan bli bedre, i og med at jeg ikke har vært medlem.
Må man være medlem for å delta på Elverum?

BTW:
Jeg tror mange unge i dag ikke er så opptatt av matching numbers og power parking.

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man Mar 17, 2008 18:24 
Avlogget
Fanatic
Fanatic
Brukerens avatar

HT terje skrev:
Hvor mange medlemmer er det i NMC da??Hvor mange mustanger er det i landet??

Vi er drøyt 1000 hovedmedlemmer, og ca 400 familiemedlemmer.
Har kjennskap til ca 3000 Mustanger.

Innmeldelse skjer enklest ved å følge anvisningene på www.norskmustangclub.no og gå inn på linken "bli medlem"
Der er det et kontonummer og en sum som du bruker i nettbanken din.
Gi et hint om at du er nytt medlem.

Ja, man må være medlem for å få kjøre på Elverum.

Jeg vil avvente detaljerte kommentarer på de andre svarene her enn så lenge, da jeg i det lengste håper å få fram flere tanker og meninger. :D

Jeg er enig med endel, og uenig med andre ting.
Men det kan vi jo ta etterhvert..... :roll: :wink:

1988 Hatchback GT m/T-Top og AOD

In charge of the Norwegian Mustang registry
429cj@norskmustangclub.no
NMC#47

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man Mar 17, 2008 19:48 
Avlogget
Interested
Interested
Brukerens avatar

Fast_Stang skrev:
Altså det er vel ikke akkurat så mye aktivitet på dette forumet at det vil være lønnsomt å lukke det for medlemmer. Just my 50cent.

Jeg vet faktisk ikke hvilken fordeler man har som medlem!?
Hvorfor bør jeg melde meg inn?
Kan dessverre ikke si noe om hva som kan bli bedre, i og med at jeg ikke har vært medlem.
Må man være medlem for å delta på Elverum?

BTW:
Jeg tror mange unge i dag ikke er så opptatt av matching numbers og power parking.

Kort kommentar, og ikke svar på alt :!:
Vi som sitter i styret i NMC, bruker veldig mange timer av vår fritid hvert år for å forberede/arrangere treff, street legal stevner, premiering av flere slag,
salg av klubbeffekter, at Mustang Infoen kommer ut, og at det er ett regnskapet som skal føres :shock:
Det er bare noe av det vi må holde orden på :o
Jeg vet at det er frivillig, men noen må jo stå på for at vi skal ha en merkeklubb 8)
Hvis vi ikke har medlemmer: Ingen klubb, ingen treff, ingen street legal, ingenting............ :shock:
Så hvis man ønsker at aktivitetsnivået opprettholdes, og at man vil delta, så er det vel ikke for mye forlangt at man er/blir medlem :D :D
For, det koster å drive en så stor klubb som NMC har blitt :!:

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 65 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5, 6  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support