Norsk Mustang Club

.:Mustang Forum:.
Dato/klokkeslett: Tir Aug 22, 2017 12:54

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 7 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Fre Jun 16, 2017 19:58 
Avlogget
Curious
Curious

Hei
jeg har endelig fått skrudd allt sammen igjenn etter å ha montert en AOD, i samme slengen reparerte jeg litt på ledningsnettet og la til relestyring på kjørelysene.

nå får jeg ikke startet bilen, om jeg kortslutter i mellom "s" og 12v så går starter, men det fungerer ikke på tenning, jeg har baklys og parklys, intrumentlys osv, men ryggelys og kjørelys fungerer ikke, jeg har parklys....

Har crank og kjørelys noe tilfelles? er det slik at kjørelysene ikke funker om man ikke har motoren i gang? jeg husker ikke helt hvordan dette var.

om det er slik så kan det kanskje være nøytral-sikkerhetsbryteren som er koblet feil eller noe....

er det noen som har noen gode inspill?

--------------------

oppdatering;
om jeg kortslutter bryteren til nøytralbryter ved torpedoveggen så går starteren......

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør Jun 17, 2017 22:33 
Avlogget
Interested
Interested

Det er vanligvis startsperre og ryggelys i kontakten på torpedovegg som aktiviseres av kontakten på girvelger. Har du originalt nett? Årsmodell? Slik at det kan feilsøke via fargekoder

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn Jun 18, 2017 09:21 
Avlogget
Interested
Interested

Sitter det en kontakt med 4 pinner i torpedovegg, er det den røde med blå stripe som kobler startsperre (N og P) den andre har en fast pluss stropper du over her får du ryggelys. (Når tenning er på)
Dersom du har andre farger på ledningsnettet til girvelger kan du ohme mot girvelger.
Stropper du over i torpedovegg rød med blå stripe og bilen starter er det feilkoblet eller feil i girvelger kontakten.
Lys er vanskeligere da du ikke beskriver hvor du har koblet deg på

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man Jun 19, 2017 07:39 
Avlogget
Curious
Curious

Jeg tror du er inne på noe, om jeg kortslutter kontakten på nøytral-bryteren, så går starter, lysene var rett og slett en dårlig kontakt, så jeg arbeider nå ut i fra teorien om to uavhengige feil :)
Jeg tror også det er nøytralbryter som er koblet feil, det er nok skjedd noe artig i skjøten i mellom AOD og orginalt ledningsnett :)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man Jun 19, 2017 11:44 
Avlogget
Interested
Interested

Åpne kontakten mot girvelger. Bruk ohm meter mot velger Finn de to som gir kontakt i N og P de skal mot rød med blå stripe. Sjekk da de andre to at de gir ohm kun i R. Mål kun ohm mot spenningsløst system

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man Jun 19, 2017 12:48 
Avlogget
Curious
Curious

takker og bukker, det var planen :)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn Jun 25, 2017 13:58 
Avlogget
Curious
Curious

FYI
Jeg fant feilen(e)
Det var to feil, en i en skjøt til lysene (dårlig presskjøt) den andre var nøytralbryteren på girkassa... nå er det happy-times... nesten, vindusviskeren fungerer ikke, men jeg tror det er fordi jeg har montert linkearmen feil eller noe, slik at den ikke går rundt, om jeg kobler i fra linkearmen så fungerer det fint som bare det...

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 7 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet