Norsk Mustang Club

.:Mustang Forum:.
Dato/klokkeslett: Ons Nov 14, 2018 03:02

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 9 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Søn Jan 25, 2015 21:05 
Avlogget
Curious
Curious

Har fått montert ny radio og høytaler men fikk se at lys i dashbord og klokke er borte. Om dette har noe med innstllasjonen av radio å gjøre er jeg usikkert på. Men problemet er at jeg ikke finner sikringsboksen inne i bilen. Etter det jeg har skjønt skal den være under dashbordet på venstre side. Så mitt spørsmål er om den ligger langt innunder? Og isåfall hvor?

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn Jan 25, 2015 21:35 
Avlogget
Fanatic
Fanatic
Brukerens avatar

IAS skrev:
Har fått montert ny radio og høytaler men fikk se at lys i dashbord og klokke er borte. Om dette har noe med innstllasjonen av radio å gjøre er jeg usikkert på. Men problemet er at jeg ikke finner sikringsboksen inne i bilen. Etter det jeg har skjønt skal den være under dashbordet på venstre side. Så mitt spørsmål er om den ligger langt innunder? Og isåfall hvor?

Du har ikke fått dimmet lyset helt ned ved å vri på lysbryteren? Den styrer lyset i dash og klokke.

1988 Hatchback GT m/T-Top og AOD

In charge of the Norwegian Mustang registry
429cj@norskmustangclub.no
NMC#47

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man Jan 26, 2015 05:32 
Avlogget
Curious
Curious

429CJ skrev:
IAS skrev:

Du har ikke fått dimmet lyset helt ned ved å vri på lysbryteren? Den styrer lyset i dash og klokke.

Takker for tips men akkurat den bommerten har jeg allerede prøvd tidligere. Spekulerte lenge og vel før jeg fant ut av det.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man Jan 26, 2015 12:32 
Avlogget
Interested
Interested

Dette skjedde på min 70 også da jeg byttet fra original AM radio til en Custom Autosound spiller.
Jeg klarer ikke huske hvorfor, men mener det hadde med ledningen til lyspæren på originalspilleren og gjøre.

Sikringsboksen er på førersiden ja, du må bøye deg relativt langt ned:), godt til venstre for bremsepedalen din litt opp.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir Jan 27, 2015 19:19 
Avlogget
Curious
Curious

T-K skrev:
Dette skjedde på min 70 også da jeg byttet fra original AM radio til en Custom Autosound spiller.
Jeg klarer ikke huske hvorfor, men mener det hadde med ledningen til lyspæren på originalspilleren og gjøre.

Sikringsboksen er på førersiden ja, du må bøye deg relativt langt ned:), godt til venstre for bremsepedalen din litt opp.

Da fant jeg endelig sikringsboksen, hadde letet for mye opp og for lite innover.

Merkelig at lyset i dashbordet skal forsvinne når man monterer ny spiller. Har koblet den nye spilleren der den gamle stod, strøm når tenning er på + jord. Til den andre som skal ha fast strøm fant jeg en i forbindelse med lyset i klokka som hadde konstant 12 V. Noen som vet om det kan være noe der som er årsak til at dashbordlys og lys i klokke er blitt borte?

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir Jan 27, 2015 21:14 
Avlogget
Fanatic
Fanatic
Brukerens avatar

IAS skrev:
T-K skrev:

Da fant jeg endelig sikringsboksen, hadde letet for mye opp og for lite innover.

Merkelig at lyset i dashbordet skal forsvinne når man monterer ny spiller. Har koblet den nye spilleren der den gamle stod, strøm når tenning er på + jord. Til den andre som skal ha fast strøm fant jeg en i forbindelse med lyset i klokka som hadde konstant 12 V. Noen som vet om det kan være noe der som er årsak til at dashbordlys og lys i klokke er blitt borte?

Har du sjekket at alle sikringene er hele? Det er en liten dj... av en sikring som sørger for at det er lys til dash og klokke. Kan være at du har klart å få den til å gå?

1988 Hatchback GT m/T-Top og AOD

In charge of the Norwegian Mustang registry
429cj@norskmustangclub.no
NMC#47

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons Jan 28, 2015 01:17 
Avlogget
Curious
Curious

Skal prøve å få lokalisert den sikringn det er snakk om. Men om man er over 40 og ikke er pygme, er det ikke enkelt å komme til så man får sett ordentlig på sikringene. Maken til plassering......

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons Jan 28, 2015 08:25 
Avlogget
Curious
Curious

Ser ut som den lille rakkeren av en sikring har røket ja. Ikke funnet ut hvordan jeg skal få den ut uten å ødelegge den. Prøver å finne ut hvor jeg får tak i denne, skal visst være 4 amp. Settet som Ponyparts selger har bare 2,5 amp.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre Jan 30, 2015 01:31 
Avlogget
Curious
Curious

Fikk tak i sikringen, heter SFE-4. Er ca 1,6 cm lang og på 4 amp. Så på de svenske mustangsidene at den var vankelig å få tak på i Sverige. Vet ikke om dette er situasjonen i Norge. Her i Canada kjøpte jeg 5 stk for ca 15 kr. Så om noen er i beita så gi meg et vink og jeg kan evt hive noen i en konvolutt og sende.

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 9 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet