Norsk Mustang Club

.:Mustang Forum:.
Dato/klokkeslett: Tir Des 11, 2018 02:14

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 18 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Ons Jul 19, 2017 17:40 
Avlogget
Curious
Curious

hei
jeg har en vrien motor, den stopper for meg når den blir varm, etter kun kort tid, kankje 10min kjøring.... jeg trodde det var bensinpumpen, men det er slik etter at jeg har byttet den også (byttet til mekanisk bensinpumpe og bensintrykksregulator)... jeg har montert bredbåndslambda og kan ikke se noe drop eller noe...
jeg har byttet det jeg kan se av vakumslanger, i den ene vakumslangen var det litt olje, men det er vel bare å regne med...(damp)
jeg henter vakum til fordeleren i fra forgasseren og har stillt tenning til 10gr.
da jeg begynnte å mikke med dette hadde jeg hentet fra innsugsmanifold, og det var like ille for å si det sånn....
motoren blir ikke grisevarm heller, men holder arbeidstemp.
På tomgang kan den stå så lenge jeg gidder....
jeg tenkte først at det kanskje kunne være girkassa på eneller annen måte, men det har jeg mer eller mindre slått i fra meg (den er ny)
det var tendenser til dette problemet før jeg bytta kasse også, men nå er det mye værre...
i fjor hadde jeg mekanisk bensinpumpe og c4, i år er det elektrisk bensinpumpe og AOD

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor Jul 20, 2017 21:31 
Avlogget
Interested
Interested

Har du bare pakning mot innsug? Prøv med en 1/2" spacer mellom innsug og gasser. Kjenner andre som har fåt god hjelp av dette.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor Jul 20, 2017 23:18 
Avlogget
Interested
Interested

Hei
Hva med coilen din, er den montert påblokka og blir fort utsatt for varme, har du en annen og prøve med istedet?

Kri

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre Jul 21, 2017 00:17 
Avlogget
Curious
Curious

hei
det var to gode råd, jeg har spacer på forgasseren, jeg la om bensin i dag, da slangen lå inntil innsuget, coil er også noe jeg har tenkt på, den er faktisk montert på motoren slik det er orginalt.... jeg tenkte å kjøpe en på tema og teste.... men hadde ikke coilen kranglet på tomgang også da?
takk for gode inspill

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre Jul 21, 2017 16:10 
Avlogget
Interested
Interested

Har du bensinfilter som er tett? Dersom det ikke er fjernet sitter det en sil på røret inne i tanken men du må ha ut måler. Da bør du ha en ny pakkning til elementet. Høres mere ut som bensinproblem

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn Jul 23, 2017 09:48 
Avlogget
Curious
Curious

Ja jeg er enig i at det kan virke sånn, men jeg blir litt usikker....

tok en testtur etter allt dette var byttet og en liten stund kan det se ut som om det har fungert, men pluttselig (i en oppoverbakke) slipper kassa og det er som om den står i nøytral, turtallet stiger, men ingenting skjer.... får svingt av veien, og der kveler motoren seg.....

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn Jul 23, 2017 15:51 
Avlogget
Curious
Curious

hmmmm jeg har drevet å kjørt rundt med bilen i overdrive jeg..... kan det være noe der?

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man Jul 24, 2017 09:25 
Avlogget
Interested
Interested

Vil tro det er har vært /er noe bensin tull siden du hadde problemene før du bytta kasse og pumpe.
Men girer kassa som den skal?

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir Jul 25, 2017 09:03 
Avlogget
Curious
Curious

Hei
kassa giret litt som en gammal lastebil, jeg fikk litt angst så i går tok jeg ut kassa og bestillte forsterkede bånd og et sånt shift kit-oplegg.... skal titte litt på vinkelen til tv-kabelen ved montering igjenn....

(det er liksom litt slappt med liv her inne, har alle emigrert til facebook? i såfall litt synd, der blir jo mye god informasjon "borte")

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir Jul 25, 2017 10:17 
Avlogget
Interested
Interested

Du bruker nanometer når du justerer TV kabelen?

Det er nok feisbok som har overtatt, men det skal jeg kun ha hvis de leverer med harde permer.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir Jul 25, 2017 10:59 
Avlogget
Curious
Curious

bruker en oljetrykksmåler :) jeg misstenker at standard 3-5 psi eller hva det er er litt snaut egentlig....

Jeg har forsåvidt facebook, men jeg synes ikke det er noe god portal for sånne ting som dette, null søkemuligheter osv... synd at folk emigrerer slike forum som dette er gull verdt...

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn Sep 17, 2017 16:19 
Avlogget
Curious
Curious

Nå begynner jeg å bli litt lei denne stoppingen,

status:
girkasse=ok overhalt og funnet i orden skulle hvert rart egentlig om den hadde noe med saken å gjøre
bensinpumpe er byttet
tennplugger, pertronix og pluggkabler er byttet
startrele er byttet
bensin er ikke varm så jeg utelukker vaporlock det er også en fuel return

symptomene er slik:
den kan g så lenge jeg vil på tomgang
den har fint bensin trykk på tomgang
når jeg tar den ut på veien får jeg kjørt i ca 10-15min før den begynner å fuske, om jeg ikke er veldig forsiktig så stopper den, som regel klarer jeg å lunte hjem, åpner panseret og ser at bensintrykket står på 0, slik var det både med denne og forrige pumpe, begge pumpene er inline elektriske bensinpumper, dene ene en bosch044 og den andre en volvo 740 variant i fra tema...

det eneste jeg ikke har bytta er jo forgasseren, kan etellerannet i forgasserhelvette gi slike symptomer?

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 18 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet