Norsk Mustang Club

.:Mustang Forum:.
Dato/klokkeslett: Fre Aug 17, 2018 01:43

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 8 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Supercharger
InnleggSkrevet: Tor Sep 04, 2014 21:00 
Avlogget
Interested
Interested

Registrert: Ons Mar 19, 2014 19:49
Innlegg: 177
Bosted: Nøtterøy
Jeg har en Vortech V2 på en 4,6 liter. Er dette en litt liten kompressor for denne motoren?
Nå har jeg et reimhjul på 84 (tror jeg, litt vanskelig å se) om jeg stenger alle muligheter for å slippe opp trykket mellom kompressor og motor, klarer jeg såvidt 1 psi før turtallsperra slår inn. Til vanlig kjøring er den ganske lat faktisk, men med wot og nærmer seg fullt turtall drar det jo sånn noenlunde.
Noen ganger stopper trykket på 0,5 og kommer ikke lenger. Går ut ifra at den drar ned tenninga for å ikke gå for magert.( bare min egen teori). Det henger på en piggyback på hovedcomputeren siden bilen egentlig ikke er levert med kompressor, men er en GT.
Går vel mot et datasprut, men kompressoren blir jo ikke nødvendigvis større for det. Om jeg setter på et mye mindre reimhjul ville jeg tro at trykket øker, men propellen må jo da snurre mye fortere en hva en større kompressor hadde gjort. Derfor klør jeg meg litt i hodet over hva jeg hva jeg skal gjøre.
Innspill noen?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Supercharger
InnleggSkrevet: Fre Sep 12, 2014 15:36 
Avlogget
Interested
Interested

Registrert: Fre Jun 24, 2005 10:54
Innlegg: 165
Bosted: Fetsund
Dropp piggyback og mappe den skikkelig i benk med SCT software og tuner boks....eller HpTuners hvis den er nyere enn 2005.

_________________
'68 HT


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Supercharger
InnleggSkrevet: Fre Sep 12, 2014 18:50 
Avlogget
Interested
Interested

Registrert: Ons Mar 19, 2014 19:49
Innlegg: 177
Bosted: Nøtterøy
Så SCT er et bra fungerende datasprut? Tenker meg rundt 500 hk på bakhjula. Har større dyser og msd coiler allerede, og kompressor selvf. Jeg trodde egentlig at fordelen med kompressor kontra turbo var at kompressoren leverte varene helt fra bånn. Men min klarer ikke 1 psi før turtallsperra slår inn. Så en turbo hadde jo gjort en bedre jobb en hva denne kompressoren gjør.
Et mye mindre reimhjul kanskje....


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Supercharger
InnleggSkrevet: Fre Sep 12, 2014 20:52 
Avlogget
Interested
Interested

Registrert: Fre Jun 24, 2005 10:54
Innlegg: 165
Bosted: Fetsund
Nei, SCT er softwaresystem for å omprogrammere den computeren du har men forutsetningen er jo at du finner en som kan bremse motorer og fortsatt kunne dette programmet. SCT er heller ikke tilgjengelig for alle årsmodeller. Hvis ikke anbefaler jeg å bestemme seg først for hvem som skal mappe motoren og så kjøpe det programmet/datasprutet vedkommende er godt kjent med.
Hvis kompressoren ikke begynner å lade før sperra slår inn har du enten en alvorlig lekkasje som gjør at trykket forsvinner eller så spinner ikke kompressoren fort nok. Burde lade fra 2500-3000 et sted.

_________________
'68 HT


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Supercharger
InnleggSkrevet: Fre Sep 12, 2014 20:56 
Avlogget
Interested
Interested
Brukerens avatar

Registrert: Søn Des 16, 2007 10:56
Innlegg: 177
Bosted: Orstad (Rogaland)
1 psi? Da er det virkelig noe galt, eller lekkasje. Jeg fiser mer en 1psi, og de lenge før turtalsperra slår inn.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Supercharger
InnleggSkrevet: Lør Sep 13, 2014 11:12 
Avlogget
Interested
Interested

Registrert: Ons Mar 19, 2014 19:49
Innlegg: 177
Bosted: Nøtterøy
Med flat pedal har jeg fortsatt vakuum i innsuget ved 1500-2000 rpm.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Supercharger
InnleggSkrevet: Man Sep 29, 2014 15:06 
Avlogget
Interested
Interested

Registrert: Ons Mar 19, 2014 19:49
Innlegg: 177
Bosted: Nøtterøy
Noen som vet hvem som kan omprogrammere Ecu med sct software?

Trond


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Supercharger
InnleggSkrevet: Søn Okt 19, 2014 16:36 
Avlogget
Curious
Curious

Registrert: Tor Aug 24, 2006 11:43
Innlegg: 75
67GT390 skrev:
1 psi? Da er det virkelig noe galt, eller lekkasje. Jeg fiser mer en 1psi, og de lenge før turtalsperra slår inn.



Det må være 1 bar han mener....


Mulig du må dreve om systemet ditt, men det kan ikke jeg uttale meg om: hele motorkomboen, giring, hjul, bruksområde, ønsket effekt, etc. samt turtall og eksakt antall tenner på veiv og kompressor vil spille inn.

Piggybacken kan for så vidt funke, men uansett- som tidligere nevnt og som du nå etterspør: den trenger en tur på rulla for tuning/ sjekk. Ta en telefon til A. Ringstad

RS


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 8 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support