Norsk Mustang Club

.:Mustang Forum:.
Dato/klokkeslett: Ons Okt 17, 2018 03:35

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 17 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Tor Aug 21, 2014 17:37 
Avlogget
Curious
Curious

Registrert: Ons Sep 09, 2009 11:28
Innlegg: 21
Bosted: Bjølsen - Oslo
Hei, trenger noen klokehoder...

I sommer begynte min 302 å fuske. Den starter normalt, så går den grovere og grovere og dør ut etter 7-8 sekunder.

Har byttet bensinfilter, bensinpumpa og overhalt min 600 double pumper. Coil er byttet. Tenningen vet jeg er stilt perfekt.
Alle vakumporter er sjekket over og er som de skal samt vakumslanger er OK. Batteriet er nyoppladd og bare 3 mnd. gammelt.

Nå skulle jeg starte den igjen etter overhaling av forgasseren. Da startet den opp og hørtes helt perfekt ut I 5 sekunder, så døde den.
Nå vil den ikke starte I det hele tatt. Siste gang jeg prøvde, så kom det en stikkflamme ut av gasseren.

Hvor skal jeg fortsette med feilsøkingen? HELP.... :-)

_________________
65 HT Shelby GT 350 Restomod (302 borret 0.030, T5 Z kasse, skivebrems rundt om, ford 9”, 31 spline, posi with 3:70 gears)
X 67 HT


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor Aug 21, 2014 19:44 
Avlogget
Lifestyler
Lifestyler
Brukerens avatar

Registrert: Fre Des 31, 2004 01:24
Innlegg: 2051
Bosted: Sandnessjøen
Har du sjekket flottørnivå før du startet opp slik at du vet at dette er riktig.

Terje :)

_________________
1970 HT
347 stroker, Holley 600, 4R70W med "OptiShift" Baumann electronic control unit, 9"(3,89:1), truetrac locker.
Global West forstilling. Competition Enginering shocks.
Hjemmesiden til bilen min.
http://mustang.roros.net/


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor Aug 21, 2014 22:27 
Avlogget
Curious
Curious

Registrert: Ons Sep 09, 2009 11:28
Innlegg: 21
Bosted: Bjølsen - Oslo
Bra tips...satte det slik det var før jeg overhalte og sjekket ikke dette nå...skal gjøre dette.
Tennpluggene er også ganske sorte (ble byttet I april)....får sjekke litt videre

_________________
65 HT Shelby GT 350 Restomod (302 borret 0.030, T5 Z kasse, skivebrems rundt om, ford 9”, 31 spline, posi with 3:70 gears)
X 67 HT


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man Sep 15, 2014 10:39 
Avlogget
Curious
Curious

Registrert: Ons Sep 09, 2009 11:28
Innlegg: 21
Bosted: Bjølsen - Oslo
Noen som kunne tenke seg å bli leid inn som konsulet på dette problemet?
Har nå satt inn ny gasser. Bilen sliter med å starte. Går veldig grovt. Går på ca. 3-500 omdreininger på tomgang.

Hvis noen brenner for å hjelpe meg, så betaler jeg timepris :-)
Står i en garasje på Bjølsen i Oslo.

_________________
65 HT Shelby GT 350 Restomod (302 borret 0.030, T5 Z kasse, skivebrems rundt om, ford 9”, 31 spline, posi with 3:70 gears)
X 67 HT


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man Sep 15, 2014 11:34 
Avlogget
Interested
Interested

Registrert: Ons Apr 29, 2009 20:50
Innlegg: 504
Bosted: østfold
Har du automatsjåk ? Ligger på?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man Sep 15, 2014 15:09 
Avlogget
Curious
Curious

Registrert: Ons Sep 09, 2009 11:28
Innlegg: 21
Bosted: Bjølsen - Oslo
Ja det har jeg....sjekker den i ettermiddag. Takk for tipset...

_________________
65 HT Shelby GT 350 Restomod (302 borret 0.030, T5 Z kasse, skivebrems rundt om, ford 9”, 31 spline, posi with 3:70 gears)
X 67 HT


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man Sep 15, 2014 20:31 
Avlogget
Lifestyler
Lifestyler
Brukerens avatar

Registrert: Fre Des 31, 2004 01:24
Innlegg: 2051
Bosted: Sandnessjøen
Har du forsøkt å justere opp tomgangen. Under 500Rpm er ganske laft selv på en standard motor.

Terje :)

_________________
1970 HT
347 stroker, Holley 600, 4R70W med "OptiShift" Baumann electronic control unit, 9"(3,89:1), truetrac locker.
Global West forstilling. Competition Enginering shocks.
Hjemmesiden til bilen min.
http://mustang.roros.net/


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man Sep 15, 2014 23:31 
Avlogget
Enthusiast
Enthusiast

Registrert: Tir Nov 28, 2006 00:07
Innlegg: 743
Bosted: Sunnmøring
Du skriver at tenning er rett justert men er du heilt sikker på det :wink:
Viss eg forstår det rett så har du prøvd med 2 forskjellige forgassere :?:

Sjølv om tennings punktet er rett justert, kan det vere feil på tenningsanlegget.
Blir tennplugger våte :?:
Har du prøvd å skifte tennplugger :?:
Har du elektronisk tenning :?: så kan du prøve å bytte tenningsboksen.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir Sep 16, 2014 17:55 
Avlogget
Enthusiast
Enthusiast

Registrert: Søn Apr 06, 2008 04:51
Innlegg: 1400
Har du noen med et motor scoop I nærheten, det avslører det meste av feil. og du slipper å skifte masse deler.

Hva utstyr har du å hjelpe deg med, tenningslampe er et minimum, når man skal feilsøke på motor.

Går bilen nå, men bakker på kun 300-500 rpm. eller stopper den fremdeles?

prøvd med startgass osv.

Mat oss med alle opplysninger du har, feilsøking på nette er ikke så lett, når man ikke vet 100% hva som er gjort og hva du har I bilen din av tenning og forgasser


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons Sep 17, 2014 13:47 
Avlogget
Curious
Curious

Registrert: Ons Sep 09, 2009 11:28
Innlegg: 21
Bosted: Bjølsen - Oslo
Hei igjen, har elektronisk tenning. Har ikke byttet denne.
Jeg får den ikke til å gå høyere enn ca. 500...har tenningslampe ja....men den dør ut før jeg rekker å komme frem til motor rommet.

Tennpluggene blir ikke våte. De er riktignok litt sotete.

Har satt på en splitter ny Demon road 625 gasser. Flottørnivået er bra.

_________________
65 HT Shelby GT 350 Restomod (302 borret 0.030, T5 Z kasse, skivebrems rundt om, ford 9”, 31 spline, posi with 3:70 gears)
X 67 HT


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons Sep 17, 2014 16:42 
Avlogget
Interested
Interested

Registrert: Ons Apr 29, 2009 20:50
Innlegg: 504
Bosted: østfold
Kontakt Karl Ness det er billigere en å bytte alt


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor Sep 18, 2014 22:51 
Avlogget
Lifestyler
Lifestyler
Brukerens avatar

Registrert: Fre Des 31, 2004 01:24
Innlegg: 2051
Bosted: Sandnessjøen
Får du den ikke til å gå høyer på tomgang!
Hvordan justere du forgasseren. Hva er grunninnstillinga de på den?

Terje :)

_________________
1970 HT
347 stroker, Holley 600, 4R70W med "OptiShift" Baumann electronic control unit, 9"(3,89:1), truetrac locker.
Global West forstilling. Competition Enginering shocks.
Hjemmesiden til bilen min.
http://mustang.roros.net/


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 17 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support