Norsk Mustang Club

.:Mustang Forum:.
Dato/klokkeslett: Søn Okt 22, 2017 01:13

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 18 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Søn Sep 17, 2017 19:54 
Avlogget
Interested
Interested

Bøss eller metallspon kan gi slike symptomer. Når du ikke bruker bilen kan noe synke for så å bli dratt inn på ny. Deamon har hatt noe problemer med aluspon i flotørkammer etter maskinering fra fabrikk.
Tomgangskretsen er en annen og trenger mye mindre bensin en de andre kretsene. Dersom du ikke har sett på tankelementet, sitter det en sil på innsugsrøret, men da må du tappe tanken og ha en ny gummipakkning.det sitter muligens en sil i forgasseren i forbindelse med tilførselsrøret/slange. Det er absolutt verdt å åpne forgasser for rensing. Holly er supre forgassere, men er vare på flotørnivå.
Husk å åpne forsiktig for å slippe å bytte pakkninger unødig de må som regel ha litt hjelp oh lirking for å slippe. Alkohol på boks fa Biltema eller rødsprit på pumpekanne duger til dette. Ligger det mye rust i flotørkammrene kan du mistenke bensinrør eller tank

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn Sep 17, 2017 21:00 
Avlogget
Interested
Interested

her ser du silen, får ikke pumpa tak i bensin blir det ikke trykk

Vedlegg:
DSCF9629.jpg
DSCF9629.jpg [ 168.02 KiB | Vist 255 ganger ]
Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man Sep 18, 2017 20:03 
Avlogget
Curious
Curious

hepp
giver og sil er ny.... i dag tappet jeg tanken igjenn, byttet to slanger med hardlines, i morgen skrur jeg det sammen igjenn, men først skal jeg blåse trykkluft igjennom rørene..... jeg har også fjernet forfilteret til pumpen, sånn for feilsøkingens skyld.... kanskje denne er for restriktiv.... om det funker setter jeg på plass et bedre filter.

oooom ingenting av dette funker så må jeg se på forgasser, men det hadde jo hvert litt rart om det var den....

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir Sep 19, 2017 10:14 
Avlogget
Interested
Interested

før du åpner forgasser kan det være en ide å se over alle kabelsko/lednings forbindelser særlig - mellom batteri og motor,motor og karoseri og dynamo og motor. siden dette ble være når du skiftet kassa. stor overgangsmotstand senker spenning og økt turtall kan gi vibrasjoner.
er det misstanke om varmegang i tenningslås kan coil og bensinpumpe kjøres direkte fra batteri men husk å ha sikkring nær + pol.
prøv ting av gangen, dersom ting blir være vet du hva årsaken var.

(Helt ved siden av: Petronix eller lignende trenger ofte full spenning, har du jumpa den rosa formotstandsledningen på 1,5ohm under dæsjen? Dersom du har overgangsmotstand i tillegg kan dette skape fusking.)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn Okt 01, 2017 15:26 
Avlogget
Interested
Interested

Hei
Litt spent på om du har kommet til noen konklusjon eller funnet feilen?

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn Okt 08, 2017 18:11 
Avlogget
Curious
Curious

Har nettopp hatt samme problemer med min 69 med 302 i, å etter å ha byttet coil plugger og sjekket bensin så var problemet der fortsatt, kunne kjøre flere km uten at noe skjedde, men så bare dør motoren ut som om bensin eller strøm forsvinner helt kontant, etter mye filing å startforsøk så starter den plutselig å alt virker som normalt til det skjer etter noen km igjen. Som sakt så blei det meste sjekket , men en ting blei oversett å det var kondensatoren i fordeleren så blei den også skiftet å siden har motoren gått som ei klokke, så den kan lage mye tull som en ikke skjønner med det samme.

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 18 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet