Norsk Mustang Club

.:Mustang Forum:.
Dato/klokkeslett: Fre Aug 17, 2018 01:43

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 11 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: wilwood bremser til 70-73
InnleggSkrevet: Ons Aug 20, 2008 21:46 
Avlogget
Interested
Interested
Brukerens avatar

Registrert: Søn Nov 21, 2004 22:37
Innlegg: 208
Bosted: Stord
Noen som har erfaringer med desse bremsene?

http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku

_________________
73 Mach 1
410cid 4v cleveland.
Chi 4v cylinder heads,
4 speed toploader.

Tlf:95814938


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man Aug 25, 2008 17:51 
Avlogget
Interested
Interested
Brukerens avatar

Registrert: Ons Okt 27, 2004 00:05
Innlegg: 212
Bosted: Mosjøen
Ja, har dem, men slissa skiver, ikke drillet. De funker som faen, var på banekjøring nå nettopp, og det var ikke noe fading eller problemer. De fungerte som de skulle, hele tiden. De kan noen ganger gi litt lyd fra seg med bremsing i lav fart, som f.eks under cruising nedi byen.

Jeg må nevne at jeg også har en Hydraboost bremseassistent, i stedet for vacuum bremseassistent. Denne leverer opptil 1300 psi ved fullt trøkk. Da står hjula i ro.

Bilde

EDIT: Bremseslanger følger ikke med i Wilwood kit'ene. Disse må du kjøpe utenom.

_________________
1969 Ford Mustang Fastback


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir Aug 26, 2008 01:39 
Avlogget
Interested
Interested
Brukerens avatar

Registrert: Søn Nov 21, 2004 22:37
Innlegg: 208
Bosted: Stord
Stiligt!
Lurer felt på om jeg skal kjøpe desse bremsene. Har du tilsvarende bak? eller har du pro serien kanskje?

Marius

_________________
73 Mach 1
410cid 4v cleveland.
Chi 4v cylinder heads,
4 speed toploader.

Tlf:95814938


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir Aug 26, 2008 15:58 
Avlogget
Interested
Interested
Brukerens avatar

Registrert: Ons Okt 27, 2004 00:05
Innlegg: 212
Bosted: Mosjøen
Ja, jeg har 13" skiver bak også. Delenummer 140-9219. De passer på bakakslinger med Late Big Ford (Torino) housing ends. Det er et annet delenummer for Small Ford og Early Big Ford housing ends.

Bilde

Disse satte jeg på i vinter. Forskjellen er stor, nå er bilen jevn når jeg bremser (har trykkjusteringsventil). Med tromler bak stupte jo bilen fremover når jeg bremsa. Nå er det borte, og det føles litt tryggere og stabilt.

_________________
1969 Ford Mustang Fastback


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn Sep 07, 2008 23:42 
Avlogget
Curious
Curious
Brukerens avatar

Registrert: Tor Jan 24, 2008 13:27
Innlegg: 31
Bosted: bergens området
såg veldig bra ut fastback 69!! har wilwood noen gode konverteringskitt fra trommel til skivebrems??

mvh Thomas


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man Sep 08, 2008 00:37 
Avlogget
Interested
Interested
Brukerens avatar

Registrert: Tir Sep 26, 2006 20:55
Innlegg: 351
Bosted: Lom, Oppland
Thomas67 skrev:
såg veldig bra ut fastback 69!! har wilwood noen gode konverteringskitt fra trommel til skivebrems??

mvh Thomas


Nå har ikke jeg erfaring med Wilwood fra før, men jeg er ute i det samme ærendet som deg, og skal kjøpe meg et såkalt 'Drum-to-Disc conversion kit'. Jeg ringte Trym på PP for å høre hva han mente jeg burde ha til min 68 HT, og det første han sa var 'Styr unna setta til Wilwood' :shock: . Det hadde ikke med kvaliteten å gjøre, men problemer med at settene ikke var komplette. Han mente bestemt at SSBC hadde de mest komplette settene for Mustang.
Kom gjerne med innspill dere som har erfaring med disse settene, godt å høre flere sider av en sak :D

_________________
- NMC #1432 -
1968 HT/289/C4

Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man Sep 08, 2008 12:31 
Avlogget
Curious
Curious
Brukerens avatar

Registrert: Tor Jan 24, 2008 13:27
Innlegg: 31
Bosted: bergens området
eg har også snakket med pp i dag!! de ambefalte ssbc convertion kit fremme, eg skal da ha med slissede og ventilerte skiver, og bak tenkte eg å gå for en ny 9" bakaksling med detroit lock diff, og ferdig monterte slissede skiver, klosser og caliptere fra ett annet merke, som i følge pp stod i stil med de fra ssbc!!

eg tror eg går for den :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir Sep 09, 2008 17:51 
Avlogget
Interested
Interested
Brukerens avatar

Registrert: Ons Okt 27, 2004 00:05
Innlegg: 212
Bosted: Mosjøen
Wilwood har vel ikke egne kit for konvertering. Du må kjøpe bremsekitet, bremseslanger og håndbrekkvaier hver for seg. Om du skal bruke "saftywire" som gjenomgåes i instruksjonen, så må dette også kjøpes utenom. Det må være det PP mener med at kit'ene ikke er komplette. Jeg mener at Wilwood kitene som jeg har kjøpt er det mest profesjonelle og komplette (at alt er der) delene jeg har kjøpt. Bunnsolid kvalitet hele veien fra pakking til deler til instruksjoner.
At man må bruke litt tid på nettet for å finne ut av hva man trenger synes jeg er mye bedre enn å bestille et kit pr telefon og håpe at alt er der. Instruksjonsmanualer er som regel tilgjengelig på internett, så man kan lese igjennom disse før man bestiller. Da oppdager man jo hva som er med, og hva man trenger. Da slipper du overaskelser. Det er det jeg bruker å gjøre iallefall.

http://www.wilwood.com/BrakeKits/Pages/17/index.asp
http://www.wilwood.com/BrakeKits/Pages/11/index.asp
http://www.wilwood.com/Products/008-Components/002-SBF/index.asp
http://www.lokar.com/product-descriptions/univ-ebrake-cables.htm

_________________
1969 Ford Mustang Fastback


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re:
InnleggSkrevet: Man Feb 20, 2012 19:21 
Avlogget
Interested
Interested
Brukerens avatar

Registrert: Fre Mar 14, 2008 18:25
Innlegg: 181
Bosted: VÅLE, VESTFOLD
Fastback69 skrev:
Ja, jeg har 13" skiver bak også. Delenummer 140-9219. De passer på bakakslinger med Late Big Ford (Torino) housing ends. Det er et annet delenummer for Small Ford og Early Big Ford housing ends.

Bilde

Disse satte jeg på i vinter. Forskjellen er stor, nå er bilen jevn når jeg bremser (har trykkjusteringsventil). Med tromler bak stupte jo bilen fremover når jeg bremsa. Nå er det borte, og det føles litt tryggere og stabilt.

hei, ser du har TCP watts link, skal montere det på min nå og lurte på om du har noen bilder av hvordan du gjorde det med eksosen, blir det ikke veldig trangt der :?:


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons Feb 22, 2012 23:32 
Avlogget
Enthusiast
Enthusiast

Registrert: Søn Apr 06, 2008 04:51
Innlegg: 1400
Har er faring med wilwood på 67 mustang. knallbrae bremser. biltilsyne likte dem ikke så godt. da enkelte wilwood ikke har støvkappe på stemplene og er kun beregnet til racing. men de fleste får dem godkjent.

Har også erfaring med ssbc, dem kan levere kit til forskjellige pris klasser. ikke kjøp det billigste kittet.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor Feb 23, 2012 20:05 
Avlogget
Interested
Interested
Brukerens avatar

Registrert: Fre Mar 14, 2008 18:25
Innlegg: 181
Bosted: VÅLE, VESTFOLD
Regner med det ikke var svar til meg :) men er det noen som har noe bilde så sleng det ut :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 11 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support