Norsk Mustang Club

.:Mustang Forum:.
Dato/klokkeslett: Fre Aug 17, 2018 01:43

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 11 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: wilwood bremser til 70-73
InnleggSkrevet: Ons Aug 20, 2008 21:46 
Avlogget
Interested
Interested
Brukerens avatar

Noen som har erfaringer med desse bremsene?

http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku

4 speed toploader.

Tlf:95814938

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man Aug 25, 2008 17:51 
Avlogget
Interested
Interested
Brukerens avatar

Ja, har dem, men slissa skiver, ikke drillet. De funker som faen, var på banekjøring nå nettopp, og det var ikke noe fading eller problemer. De fungerte som de skulle, hele tiden. De kan noen ganger gi litt lyd fra seg med bremsing i lav fart, som f.eks under cruising nedi byen.

Jeg må nevne at jeg også har en Hydraboost bremseassistent, i stedet for vacuum bremseassistent. Denne leverer opptil 1300 psi ved fullt trøkk. Da står hjula i ro.

Bilde

EDIT: Bremseslanger følger ikke med i Wilwood kit'ene. Disse må du kjøpe utenom.

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir Aug 26, 2008 01:39 
Avlogget
Interested
Interested
Brukerens avatar

Stiligt!
Lurer felt på om jeg skal kjøpe desse bremsene. Har du tilsvarende bak? eller har du pro serien kanskje?

Marius

4 speed toploader.

Tlf:95814938

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir Aug 26, 2008 15:58 
Avlogget
Interested
Interested
Brukerens avatar

Ja, jeg har 13" skiver bak også. Delenummer 140-9219. De passer på bakakslinger med Late Big Ford (Torino) housing ends. Det er et annet delenummer for Small Ford og Early Big Ford housing ends.

Bilde

Disse satte jeg på i vinter. Forskjellen er stor, nå er bilen jevn når jeg bremser (har trykkjusteringsventil). Med tromler bak stupte jo bilen fremover når jeg bremsa. Nå er det borte, og det føles litt tryggere og stabilt.

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn Sep 07, 2008 23:42 
Avlogget
Curious
Curious
Brukerens avatar

såg veldig bra ut fastback 69!! har wilwood noen gode konverteringskitt fra trommel til skivebrems??

mvh Thomas

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man Sep 08, 2008 00:37 
Avlogget
Interested
Interested
Brukerens avatar

Thomas67 skrev:
såg veldig bra ut fastback 69!! har wilwood noen gode konverteringskitt fra trommel til skivebrems??

mvh Thomas

Nå har ikke jeg erfaring med Wilwood fra før, men jeg er ute i det samme ærendet som deg, og skal kjøpe meg et såkalt 'Drum-to-Disc conversion kit'. Jeg ringte Trym på PP for å høre hva han mente jeg burde ha til min 68 HT, og det første han sa var 'Styr unna setta til Wilwood' :shock: . Det hadde ikke med kvaliteten å gjøre, men problemer med at settene ikke var komplette. Han mente bestemt at SSBC hadde de mest komplette settene for Mustang.
Kom gjerne med innspill dere som har erfaring med disse settene, godt å høre flere sider av en sak :D

- NMC #1432 -
1968 HT/289/C4

Bilde

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man Sep 08, 2008 12:31 
Avlogget
Curious
Curious
Brukerens avatar

eg har også snakket med pp i dag!! de ambefalte ssbc convertion kit fremme, eg skal da ha med slissede og ventilerte skiver, og bak tenkte eg å gå for en ny 9" bakaksling med detroit lock diff, og ferdig monterte slissede skiver, klosser og caliptere fra ett annet merke, som i følge pp stod i stil med de fra ssbc!!

eg tror eg går for den :)

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir Sep 09, 2008 17:51 
Avlogget
Interested
Interested
Brukerens avatar

Wilwood har vel ikke egne kit for konvertering. Du må kjøpe bremsekitet, bremseslanger og håndbrekkvaier hver for seg. Om du skal bruke "saftywire" som gjenomgåes i instruksjonen, så må dette også kjøpes utenom. Det må være det PP mener med at kit'ene ikke er komplette. Jeg mener at Wilwood kitene som jeg har kjøpt er det mest profesjonelle og komplette (at alt er der) delene jeg har kjøpt. Bunnsolid kvalitet hele veien fra pakking til deler til instruksjoner.
At man må bruke litt tid på nettet for å finne ut av hva man trenger synes jeg er mye bedre enn å bestille et kit pr telefon og håpe at alt er der. Instruksjonsmanualer er som regel tilgjengelig på internett, så man kan lese igjennom disse før man bestiller. Da oppdager man jo hva som er med, og hva man trenger. Da slipper du overaskelser. Det er det jeg bruker å gjøre iallefall.

http://www.wilwood.com/BrakeKits/Pages/17/index.asp
http://www.wilwood.com/BrakeKits/Pages/11/index.asp
http://www.wilwood.com/Products/008-Components/002-SBF/index.asp
http://www.lokar.com/product-descriptions/univ-ebrake-cables.htm

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re:
InnleggSkrevet: Man Feb 20, 2012 19:21 
Avlogget
Interested
Interested
Brukerens avatar

Fastback69 skrev:
Ja, jeg har 13" skiver bak også. Delenummer 140-9219. De passer på bakakslinger med Late Big Ford (Torino) housing ends. Det er et annet delenummer for Small Ford og Early Big Ford housing ends.

Bilde

Disse satte jeg på i vinter. Forskjellen er stor, nå er bilen jevn når jeg bremser (har trykkjusteringsventil). Med tromler bak stupte jo bilen fremover når jeg bremsa. Nå er det borte, og det føles litt tryggere og stabilt.

hei, ser du har TCP watts link, skal montere det på min nå og lurte på om du har noen bilder av hvordan du gjorde det med eksosen, blir det ikke veldig trangt der :?:

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons Feb 22, 2012 23:32 
Avlogget
Enthusiast
Enthusiast

Har er faring med wilwood på 67 mustang. knallbrae bremser. biltilsyne likte dem ikke så godt. da enkelte wilwood ikke har støvkappe på stemplene og er kun beregnet til racing. men de fleste får dem godkjent.

Har også erfaring med ssbc, dem kan levere kit til forskjellige pris klasser. ikke kjøp det billigste kittet.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor Feb 23, 2012 20:05 
Avlogget
Interested
Interested
Brukerens avatar

Regner med det ikke var svar til meg :) men er det noen som har noe bilde så sleng det ut :)

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 11 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet