Norsk Mustang Club

.:Mustang Forum:.
Dato/klokkeslett: Fre Okt 19, 2018 15:40

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 9 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Søn Sep 21, 2014 09:39 
Avlogget
Enthusiast
Enthusiast
Brukerens avatar

Registrert: Fre Sep 01, 2006 19:38
Innlegg: 586
Bosted: Skedsmokorset
Hei godtfolk

Jeg har litt dårlig vacum på en FMS 302 med presse. I tillegg sørger pressa for at det tidvis blir overtrykk og bensindamp i vacumslanger. Bremsene er ikke helt 100%, men er akseptable.
Jeg vurderer å kjøpe en vacumpumpe og la den ta seg av vacum til bremser og varme/ventilasjon. F eks noe som dette: http://www.summitracing.com/int/parts/h ... /overview/

Er det noen som har prøvd denne løsningen og har erfaringer de kan dele?

Thor

_________________
[[[______o______]]]

69 convertible


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn Sep 21, 2014 18:58 
Avlogget
Enthusiast
Enthusiast

Registrert: Søn Apr 06, 2008 04:51
Innlegg: 1400
Har brukt vacuum pumpe, men ikke Hella sin. Hella er kjent merke, så sikkert bra


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons Nov 26, 2014 00:24 
Avlogget
Interested
Interested
Brukerens avatar

Registrert: Søn Apr 05, 2009 09:44
Innlegg: 252
Bosted: Haugesund
troor det er denne jeg har og den har nå funka greit på min.

http://www.summitracing.com/int/parts/h ... /overview/

_________________
1971 Ford Mustang Mach I 468c BBF (Crazy Horse)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons Nov 26, 2014 15:49 
Avlogget
Interested
Interested
Brukerens avatar

Registrert: Ons Mar 30, 2011 10:32
Innlegg: 381
Bosted: Kongsberg
Ikke det du spør om men et annet alternativ kan være Hydraboost hvis du har servostyring.
Jeg monterte en sånn en fra HydraTech pga dårlig vacum og fikk helt vanvittig gode bremser.
http://www.hydratechbraking.com/brakeun ... F13B2B26D1

_________________
'67 Fastback 390 S-code, 527 FE, T-56 Magnum 6-speed, TCP power r&p


Sist endret av Karmann den Ons Nov 26, 2014 16:11, endret 1 gang

Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons Nov 26, 2014 15:52 
Avlogget
Enthusiast
Enthusiast
Brukerens avatar

Registrert: Fre Sep 01, 2006 19:38
Innlegg: 586
Bosted: Skedsmokorset
men ganske kostbart og en del styr å få på plass?

_________________
[[[______o______]]]

69 convertible


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons Nov 26, 2014 16:20 
Avlogget
Interested
Interested
Brukerens avatar

Registrert: Ons Mar 30, 2011 10:32
Innlegg: 381
Bosted: Kongsberg
Overhode ikkenoe styr å få på plass. Demonterte hovedsylinder og vacum klokka. Deretter var det bare å skru fast HydraTech enheten. Bytta i samme slangen til ny aluminium hovedsylinder og en Wilwood justerbar ventil så jeg måtte lage et par nye rør fra ny hovedsylinder til ventilen siden den fikk en litt annen plassering enn den originale fordelingsblokka. Deretter lagde jeg nye slanger fra servopumpen til HydraTech enheten, fra HT til tannstang og deretter fra tannstang tilbake til reservoaret til pumpa. Veldig enkelt og greit og verdt hver eneste krone.
Husker ikke eksakt hva jeg betalte men selve HT enheten, ny alu hovedsylinder, slangesett i rustfritt, fitttings og ellers alt som skulle til mener jeg kom på ca $900

_________________
'67 Fastback 390 S-code, 527 FE, T-56 Magnum 6-speed, TCP power r&p


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons Nov 26, 2014 21:31 
Avlogget
Enthusiast
Enthusiast
Brukerens avatar

Registrert: Fre Sep 01, 2006 19:38
Innlegg: 586
Bosted: Skedsmokorset
Interessant!
Jeg skal tenke litt på dette, hvis jeg går for en HydraTec er det mulig jeg kontakter deg og ber om noen bilder av monteringen.


Thor

_________________
[[[______o______]]]

69 convertible


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons Nov 26, 2014 22:27 
Avlogget
Interested
Interested
Brukerens avatar

Registrert: Ons Mar 30, 2011 10:32
Innlegg: 381
Bosted: Kongsberg
Ja det må du bare gjøre :)
Jeg er superfornøyd ihvertfall og kundeservicen deres er A+. Hadde endel spørsmål i forkant og fikk svar på alt jeg lurte på og mer til omtrent umiddelbart. Også senere i prosessen var det ting jeg lurte på og fikk alltid personlige og kjappe svar på email.
Her er et bilde jeg fant i farta under monteringen. Bare si ifra så kan jeg fikse flere bilder men da blir det naturlig nok kun av ferdig montert.


Vedlegg:
2013-06-22-00.00.45.jpg
2013-06-22-00.00.45.jpg [ 45.22 KiB | Vist 7081 ganger ]

_________________
'67 Fastback 390 S-code, 527 FE, T-56 Magnum 6-speed, TCP power r&p
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør Nov 29, 2014 12:02 
Avlogget
Enthusiast
Enthusiast
Brukerens avatar

Registrert: Fre Sep 01, 2006 19:38
Innlegg: 586
Bosted: Skedsmokorset
Har tenkt....
En del av problemstillingen er at pressa endrer vacum til overtrykk som sender bensinholdig luft inn i slangene til heat/vent system og bremseforsterker. Enveisventilene klarer i praksis ikke å stoppe dette. Ved å montere en vacumpumpe kan jeg koble bremser og heat/vent fra motoren samtidig som jeg antagelig får bedre og mer stabilt vacum og bremser.

Dermed ingen HydraTech selv om det hadde vært stas med skikkelige bremser

_________________
[[[______o______]]]

69 convertible


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 9 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support