Norsk Mustang Club

.:Mustang Forum:.
Dato/klokkeslett: Ons Okt 17, 2018 02:33

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 19 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Tir Jun 17, 2014 18:27 
Avlogget
Enthusiast
Enthusiast

Registrert: Søn Apr 06, 2008 04:51
Innlegg: 1400
Svaret er nok litt 2 delt. noen vil svare ja. noen vil svare du trenger ikke det, vist du klarer å brenne vekk all fukten ofte med bruk av åpen flamme, mye brukt i gammle dager og på lastebiler.

Jeg anbefaler skifte. da bremsevesken ikke bare tilfører olje og fukt, som holder på bremsestøv osv, men også kan løse opp limet.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir Jun 17, 2014 21:02 
Avlogget
Interested
Interested
Brukerens avatar

Registrert: Man Sep 24, 2007 20:51
Innlegg: 138
Bosted: Hommelvik
Helt utrolig! Godkjent verksted monterer halvparten av delene. Ikke noe rart at det der ikke fungerte.
Så mye bedre ut på det siste bildet, men bremsebånd som har blitt våte av bremseveske er det bare å bytte.
Juster ut båndene så mye som du kan før du setter på trommelen.
Etter du har satt på trommelen tramper du inn pedalen samtidig som du trekker i håndbrekket noen ganger.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir Jun 17, 2014 22:02 
Avlogget
Enthusiast
Enthusiast

Registrert: Søn Apr 06, 2008 04:51
Innlegg: 1400
tornerose skrev:
Helt utrolig! Godkjent verksted monterer halvparten av delene. Ikke noe rart at det der ikke fungerte.
Så mye bedre ut på det siste bildet, men bremsebånd som har blitt våte av bremseveske er det bare å bytte.
Juster ut båndene så mye som du kan før du setter på trommelen.
Etter du har satt på trommelen tramper du inn pedalen samtidig som du trekker i håndbrekket noen ganger.




Fungerer denne prosedyren på gammel mustang ? trudde det kun var på nyere med dual servo.

jeg som altid trudde det ikke gikk på gammel mustang, da justerings skruen blir utsatt for press krefter vist man presser inn pedalen, for så å bevege på handbremsen og er jo litt vanskelig å justere på noe som står under press ?? verkste handboka sier at justeringa funker best under rygging. mens Dual servo trommelbrems er justerings skruen ikke under press

Noen som vet noe om dette ?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir Jun 17, 2014 22:07 
Avlogget
Interested
Interested
Brukerens avatar

Registrert: Man Sep 24, 2007 20:51
Innlegg: 138
Bosted: Hommelvik
Tja, det er sånn jeg har fått det til å fungere på min 66.
At det hjelper å rygge er ukjent for meg.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir Jun 17, 2014 22:33 
Avlogget
Enthusiast
Enthusiast

Registrert: Søn Apr 06, 2008 04:51
Innlegg: 1400
tornerose skrev:
Tja, det er sånn jeg har fått det til å fungere på min 66.
At det hjelper å rygge er ukjent for meg.


Det var rart. trudde ikke man fikk snurret på justerings skruen. når man presser inn pedalen, har man allerede løftet opp Adjusting lever, og man setter press på justerings skruen, at man da trekker i handbrekken som ikke har noe direkte kontakt med justeringen. ser jeg ikke hvordan dette skal fungere. men her må jeg ha missforstått noe i systemet.
står i verksted handboka og på mange mustang sider at denne typen med wire guid på sekunder skoen bør justeres under rygging.

men jeg har tatt feil før og gjør det ofte igjen :D


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir Jun 17, 2014 23:04 
Avlogget
Enthusiast
Enthusiast

Registrert: Tir Nov 28, 2006 00:07
Innlegg: 743
Bosted: Sunnmøring
Rygging og bremsing har fungert fint for meg. :D


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre Jun 20, 2014 03:35 
Avlogget
Fanatic
Fanatic
Brukerens avatar

Registrert: Tor Okt 14, 2004 14:15
Innlegg: 2667
Bosted: Hønefoss
Slik jeg forstår det og selv har erfart er å montere alt sammen, legge båndene så langt ut som mulig slik at trommel går på.
Deretter bruke brems og brekk for at båndene skal få "satt" seg riktig mot trommel.
Deretter løsne trykk for så å finjustere båndene litt nærmere trommel.

En annen ting jeg har gjort med godt hell er å glassblåse tromler og bånd like før en EU...... :wink:
Justeringen er dog like (om ikke mer) viktig.

Just my 50-øring.

_________________
1971 Mach1 429 Cobra Jet "Torill"

1988 Hatchback GT m/T-Top og AOD

In charge of the Norwegian Mustang registry
429cj@norskmustangclub.no
NMC#47


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 19 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support