Norsk Mustang Club

.:Mustang Forum:.
Dato/klokkeslett: Fre Okt 19, 2018 14:50

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 13 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Tor Jun 05, 2014 03:34 
Avlogget
Interested
Interested

Hei, har nylig gått til innkjøp av baer skivebremser framme og bak. (Fortsatt ikke sendt fra usa) Og lurer da på hva annet jeg mangler/må bytte ut?

Gamlebremsene var tromler med bremsekraftforsterker (original V8 bil)

Har per dags dato bestilt følgende:

Framme: http://baer.com/14-Front-Pro-Plus-Brake ... 61258.html
Bak: http://baer.com/14-Rear-Pro-Plus-Brake- ... 62197.html
Bremserør i original utførelse samt ny slange fra bakaksel til chassis. (Vil disse gi nok bremsevæske fram til calipterne?)

Har hørt om hydraboost? er dette noe å foretrekke å bytte ut den gamle bremsekraftforstereken med? (Har power steering)
Trenger jeg ny mastercylinder?
Hvilken reduksjonsventil trenger jeg?

Noe jeg har glemt?

Har stort lite erfaring og kunnskap om bremser/bremsesystemer. Og hadde satt stor pris på hjelp her på forumet? :)

-Fredrik

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor Jun 05, 2014 08:46 
Avlogget
Enthusiast
Enthusiast

Hydra boost gir ca 2-3 ganger mere pedsl kraft en standar vacum boost

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor Jun 05, 2014 15:21 
Avlogget
Enthusiast
Enthusiast

Har du spurt baer hva hoved sylinder dem anbefaler til din bil. selv synes jeg over 1" bore gir bedre pedal/mindre vandring en de småe, men da må man kjöre skikkelig bremsekraft forsterker, slik at ikke pedalen blir stein hard.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor Jun 05, 2014 21:26 
Avlogget
Interested
Interested
Brukerens avatar

Jeg kjører Hydraboost på min. Kjøpt som et kit fra Hydratech med aluminium hovedsylinder. Vanvittig gode bremser ift original vacuumservo.
Var ikke helt forberedt på at det skulle bli så bra så første prøveturen endte med hoven leppe da jeg satte tenna i rattet.
Jeg har US Granada skiver foran og Versailles skiver bak så med de lastebilskivene dine tipper jeg det blir enda mer bråstopp ;)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor Jun 05, 2014 23:48 
Avlogget
Enthusiast
Enthusiast
Brukerens avatar

Karmann skrev:
Jeg kjører Hydraboost på min. Kjøpt som et kit fra Hydratech med aluminium hovedsylinder. Vanvittig gode bremser ift original vacuumservo.
Var ikke helt forberedt på at det skulle bli så bra så første prøveturen endte med hoven leppe da jeg satte tenna i rattet.
Jeg har US Granada skiver foran og Versailles skiver bak så med de lastebilskivene dine tipper jeg det blir enda mer bråstopp ;)

Mye jobb å montere dette? Jeg trenger bedre bremser. Har omtrent samme oppsett som deg; TCP power R&P, skiver foran og bak. Hadde Versailles skiver men byttet til nettopp Wilwood da jeg aldri fikk p-bremsen til å funke skikkelig. Har litt dårlig vacum i utgangspunktet + at jeg har presse.... Har du et grovt anslag på totalpris da du var ferdig? Bolt-on er en floskel, det blir nesten alltid dyrere :wink:

69 convertible

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre Jun 06, 2014 00:42 
Avlogget
Interested
Interested

Grogei, jeg har spurt baer. Men har ikke fått noe svar enda.

Slik jeg oppfatter det så er det liten vits i å begynne å ruge på den gamle vacuum boostern. Så da må jeg vel se å få tak i hydraboost :D

Karmann: Høres lovende ut, må vel ta med meg helhjelmen på første prøvetur da ;) Lastebilskiver? ;P

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre Jun 06, 2014 01:29 
Avlogget
Interested
Interested
Brukerens avatar

Ragtop skrev:
Karmann skrev:

Mye jobb å montere dette? Jeg trenger bedre bremser. Har omtrent samme oppsett som deg; TCP power R&P, skiver foran og bak. Hadde Versailles skiver men byttet til nettopp Wilwood da jeg aldri fikk p-bremsen til å funke skikkelig. Har litt dårlig vacum i utgangspunktet + at jeg har presse.... Har du et grovt anslag på totalpris da du var ferdig? Bolt-on er en floskel, det blir nesten alltid dyrere :wink:

Litt jobb var det jo men mest fordi det var ganske trangt her og der. Alt passet som det skulle og ingen problemer med kvaliteten.
Har ikke allverden med vacum jeg heller så dette er en god løsning istedenfor en vanlig vacumservo.
P-brems har jeg aldri hatt selv om jeg har gjort endel forsøk på å justere stempelet i caliperne mm, så det blir nok andre skiver på meg etterhvert også.
Det som virker som et mulig problem er å finne bremser som har støvtettinger på stemplene, god p-brems samt passer inni 15" felg.
Det er ingen problem å låse alle 4 hjula uansett hastighet slik det er nå så jeg har ikke behov for større bremser. Ikke driver jeg med rundtrundt-kjøring heller så varme er intet problem.

Vedlagte bilde viser invoicen fra Hydratech. De nederste duppedittene trenger du muligens ikke men det er jo ikke de det blir penger av heller :)

Vedlegg:
Morten-Aase-Invoice.jpg
Morten-Aase-Invoice.jpg [ 227.6 KiB | Vist 2007 ganger ]

Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre Jun 06, 2014 01:32 
Avlogget
Interested
Interested
Brukerens avatar

Fjolsen skrev:

Karmann: Høres lovende ut, må vel ta med meg helhjelmen på første prøvetur da ;) Lastebilskiver? ;P

14" skiver og 6 stempla caliper burde jo være nok bremser til et vogntog antagelig ;)
But overkill is a good kill too ;)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre Jun 06, 2014 01:41 
Avlogget
Interested
Interested

Hehe, det kan godt hende de gjør det :)

Prøvde å få godkjent denna full floating akselen http://www.streetortrack.com/Street-or- ... 24538.html med 3 link og coilovers sett framme fra samme produsent hos sfoor. Fikk til svar at jeg måtte ha disse "dust boots" på stemplene og da skulle alt gå bra.
Men "dust boots" hadde jo selvfølgelig ikke bremsene Street or Track leverer. Så da ble det spesialbestilling på baer bremser fra SoT. Heldigvis skrevet søknad og fått godkjent før jeg bestilte :)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre Jun 06, 2014 01:50 
Avlogget
Interested
Interested
Brukerens avatar

Fjolsen skrev:
Hehe, det kan godt hende de gjør det :)

Prøvde å få godkjent denna full floating akselen http://www.streetortrack.com/Street-or- ... 24538.html med 3 link og coilovers sett framme fra samme produsent hos sfoor. Fikk til svar at jeg måtte ha disse "dust boots" på stemplene og da skulle alt gå bra.
Men "dust boots" hadde jo selvfølgelig ikke bremsene Street or Track leverer. Så da ble det spesialbestilling på baer bremser fra SoT. Heldigvis skrevet søknad og fått godkjent før jeg bestilte :)

Det høres gromt ut :)

Jeg ser en betydelig fordel med dust boots på en bil som brukes så det blir det på mine også, hva jeg nå enn ender opp med når den tiden kommer.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør Jun 07, 2014 15:04 
Avlogget
Interested
Interested

Satser på at det blir smågromt ja ;)

Baer anbefalte 1" bore på MC.

Vet dere om det er nødvendig med en proportioning valve eller tar MC seg av reduksjon til bakhjula?

-Fredrik

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør Jun 07, 2014 16:48 
Avlogget
Interested
Interested
Brukerens avatar

Du vil trenge en proportioning valve for å få finjustert. Selv om MC skulle komme fra en bil med skiver rundt baut er det andre parameter som neppe er like slik som vektfordeling foran/bak, dekkdim foran/bak etc som gjør at du ønsker å ha mulighet til å justere. Jeg putta på en Wilwood ventil: http://www.summitracing.com/int/parts/w ... /overview/

Enklere å gjøre det nå når du allikevel holder på enn seinere. Slipper å grise med bremsevæske og lufting enda en gang.

Du kan skimte prop ventilen mellom accumulatortanken på Hydraboosten og innerskjerm på dette bildet.

Vedlegg:
2013-06-12 22.11.50 (720x1280).jpg
2013-06-12 22.11.50 (720x1280).jpg [ 396.98 KiB | Vist 1970 ganger ]

Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 13 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet