Norsk Mustang Club

.:Mustang Forum:.
Dato/klokkeslett: Ons Okt 17, 2018 03:30

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 3 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Fre Mai 30, 2014 13:08 
Avlogget
Enthusiast
Enthusiast

Ser litt ofte at kunder kommer innom med feile hoved sylindrer, når man kjøper hoved sylindrer. Bør man tenke på hva bore man ønsker, jo større dimensjon på bor i hovedsylinderen, jo mere bremsevæske leverer den. Dette har også mye å sei hvor dyp vandring man får på pedalen osv. Bildene er bare et eksempel fra garasjen, og er til 1966 mustang, samme gjelder alle biler.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre Jun 06, 2014 06:45 
Avlogget
Curious
Curious
Brukerens avatar

Kanskje du har et forslag til dette da? Oppgradert 351w med lite sug. Kom fra Usa med vakumpumpe tilknyttet bremsekraftforsterker. Forrige eier oppgraderte til skivebremser bak, skiver foran var allerede i. Av en eller annen grunn ble aldri vakumpumpen tilkoblet igjen. Jeg kjøper bilen og merker at bremsene er langt fra gode. Går allikevel gjennom Eu-kontrollen. Jeg kobler til vakumpumpen og merker en forbedring, men klarer fremdeles ikke låse hjulene. Hva gjør jeg nå? Ny hovedbremsesylinder, større eller mindre? Noen sier at det er en 1" synder som er i uten at jeg har fått dette bekreftet enda. Noen forslag for å få supre bremser? Mvh Erik

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre Jun 06, 2014 08:36 
Avlogget
Enthusiast
Enthusiast

gibbon skrev:
Kanskje du har et forslag til dette da? Oppgradert 351w med lite sug. Kom fra Usa med vakumpumpe tilknyttet bremsekraftforsterker. Forrige eier oppgraderte til skivebremser bak, skiver foran var allerede i. Av en eller annen grunn ble aldri vakumpumpen tilkoblet igjen. Jeg kjøper bilen og merker at bremsene er langt fra gode. Går allikevel gjennom Eu-kontrollen. Jeg kobler til vakumpumpen og merker en forbedring, men klarer fremdeles ikke låse hjulene. Hva gjør jeg nå? Ny hovedbremsesylinder, større eller mindre? Noen sier at det er en 1" synder som er i uten at jeg har fått dette bekreftet enda. Noen forslag for å få supre bremser? Mvh Erik

Litt vanskelig uten å vite helt hva du har i dag. Mange montere liten 7" bremskraft forsterkergrunnet plassmangel. Da må den minst være dual system bremsekraftforsterker. Vet du hva bremsekraftforsterker du har i dag? har du plass til større? Hydrobooster leverer en pedal kraft som er 2-3 ganger bedre en god bremsekraftforsterker drevet av vacum. Montere du mindre bor på hovedsylinderen, får du mere kraft, men dypere pedal. Du kan sende meg noen bilder på geirsverre@hotmail.com så skal jeg se om jeg kjenner igjen dine deler. Du har et ganske vanlig problem, man oppgradere bilen, men resultatet er ofte litt dårligere en hva det burde være

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 3 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet