Norsk Mustang Club

.:Mustang Forum:.
Dato/klokkeslett: Fre Aug 17, 2018 01:43

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 10 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Bremsekraft foran og bak
InnleggSkrevet: Søn Apr 28, 2013 23:44 
Avlogget
Interested
Interested

Registrert: Tir Mar 10, 2009 01:27
Innlegg: 209
Bosted: Hamar
Jeg hadde bilen min på EU kontroll her om dagen.

De testet bilen og mente at bilen min hadde for mye bremsekraft bak i forhold til foran, da bakhjulene står ved oppbremsing.
De mente jeg kanskje kunne ha koblet feil på bremsefordelings blokka, altså koblet fremre krets bak og omvendt. Men jeg sjekket dette og bremse rørene sitter riktig på blokka i forhold til boka.
Hva kan være feil da egentlig? Tror kanskje bremsekraft forsterkeren og bremsevæske kammeret kan være av noe uorginalt da dette ser ut til å være litt større enn det skal. (bestilte et kromma lokk til original 67 bremsevæske beholder, men det lokket var for lite til den som sitter på bilen min) Kan dette ha noe å si? Kan det være luft som gjør dette?

Andre forslag?
Takker for forslag.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Bremsekraft foran og bak
InnleggSkrevet: Man Apr 29, 2013 01:26 
Avlogget
Interested
Interested
Brukerens avatar

Registrert: Ons Jan 28, 2009 02:23
Innlegg: 533
Bosted: Trondheim
Kan jo selvsagt være luft, men er du sikker på at det er riktig koblet fra beholderen også, og ikke bare fra blokken? Om jeg ikke husker feil, så skal beholderen fremme gå bak, og bak frem?
Da jeg hadde tromler rundt om husker jeg at jeg reagerte på at den bremset mye bak, fikk faktisk låsning på hjulene bak i en svak sving under en bremsetest! Etter jeg bygde om til skiver har jeg derimot fått meg en ventil som jeg selv kan justere forholdet med...

_________________
'67 Hardtop - Astro A5 5-speed, 4.11 Trac Lock, Power disc, Power R&P, Magnaflow 2.5"


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Bremsekraft foran og bak
InnleggSkrevet: Man Apr 29, 2013 04:49 
Avlogget
Interested
Interested

Registrert: Søn Okt 08, 2006 10:07
Innlegg: 212
Bosted: Akershus
hei
på 67 mod skal det sitte en reduksjonsventil ved overgang til bakaksel. Denne er ofte ute av funksjon etter mange år og vil gi slike problemer. Kan løses ved å montere inn justerbar reduksjonsventil. Nb må grunnet Norske særregler IKKE kinne justerers fra førerplass.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Bremsekraft foran og bak
InnleggSkrevet: Man Apr 29, 2013 08:43 
Avlogget
Interested
Interested

Registrert: Tir Mar 10, 2009 01:27
Innlegg: 209
Bosted: Hamar
Takk for svar. :)

Alt ser ut til å være riktig koblet. På bremvæske beholderen er det to kammere, det lille forran går til bakre krets og det store bak går til fremre krets. Ellers er bremse rørene koblet riktig i forhold til beskrivelse i Haynes boka.
Den fordelingen på bakakslingen er ny hos meg, men det kan jo hende den ikke virker for det. Er det vanlig at det kan være noe feil på fordelingsblokka i motorrommet da? Eller burde jeg bare skaffe meg en reduksjonsventilventil?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Bremsekraft foran og bak
InnleggSkrevet: Man Apr 29, 2013 10:30 
Avlogget
Enthusiast
Enthusiast

Registrert: Tir Nov 28, 2006 00:07
Innlegg: 743
Bosted: Sunnmøring
Du hadde vel skiver foran og trommler bak :?:
Er du sikker på att det ikkje er litt luft i røret som går bak. :?:

Viss bremseband står justert for langt ute så kan bakbremser komme på for tidlig. :wink:


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Bremsekraft foran og bak
InnleggSkrevet: Man Apr 29, 2013 10:45 
Avlogget
Interested
Interested

Registrert: Tir Mar 10, 2009 01:27
Innlegg: 209
Bosted: Hamar
Jammen kjappe svar her gitt :D
Tusen takk. :D

Ja jeg har tromler bak ja.

Jeg har byttet hjulsylindre bak, men tenkte ikke da på hvor langt ut bremsebåndene ligger nei.
Kanskje jeg skulle prøve å justere inn dem litt ja.
Luft kan det vel også alltids være.
Så da kanskje først prøve å justere bremsebånd litt og så lufte skikkelig?

Regner med at for mye bremsekraft bak kan være skikkelig skummelt ved hard oppbremsing i sving. :shock:


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Bremsekraft foran og bak
InnleggSkrevet: Man Apr 29, 2013 15:00 
Avlogget
Interested
Interested

Registrert: Tir Mar 10, 2009 01:27
Innlegg: 209
Bosted: Hamar
Løsningen ble en justerbar reduksjonsventil til bakre bremsekrets fra Pony Parts.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Bremsekraft foran og bak
InnleggSkrevet: Man Jun 17, 2013 22:20 
Avlogget
Curious
Curious
Brukerens avatar

Registrert: Tir Aug 03, 2010 23:22
Innlegg: 97
Bosted: Ottestad
Aadalsbrug Mustang skrev:
Løsningen ble en justerbar reduksjonsventil til bakre bremsekrets fra Pony Parts.


Det er en liten ombyggning på gang her også,må en slik reduksjonsventil inn her også ??
1969 mod Mach 1 er bilen det gjelder.
Vurderer dette : http://ssbrakes.com/i-10093669-disc-bra ... trans.html

_________________
Mvh OlaA
1969 Mustang Mach 1
-_-_-_-_-_

Assumption is the mother of all fuckups


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Bremsekraft foran og bak
InnleggSkrevet: Fre Jun 21, 2013 18:25 
Avlogget
Interested
Interested
Brukerens avatar

Registrert: Ons Nov 30, 2005 19:35
Innlegg: 469
Bosted: Skodje
OlaA skrev:
Aadalsbrug Mustang skrev:
Løsningen ble en justerbar reduksjonsventil til bakre bremsekrets fra Pony Parts.


Det er en liten ombyggning på gang her også,må en slik reduksjonsventil inn her også ??
1969 mod Mach 1 er bilen det gjelder.
Vurderer dette : http://ssbrakes.com/i-10093669-disc-bra ... trans.html



Den er med på det settet der :)

_________________
Trim to suit, Beat to fit, Paint to match

Ahhh there's nothing like the smell of high octane fuel and burning rubber in the afternoon

My Gallery


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Bremsekraft foran og bak
InnleggSkrevet: Fre Jun 28, 2013 21:10 
Avlogget
Curious
Curious
Brukerens avatar

Registrert: Tir Aug 03, 2010 23:22
Innlegg: 97
Bosted: Ottestad
T-7 skrev:
OlaA skrev:
Aadalsbrug Mustang skrev:
Løsningen ble en justerbar reduksjonsventil til bakre bremsekrets fra Pony Parts.


Det er en liten ombyggning på gang her også,må en slik reduksjonsventil inn her også ??
1969 mod Mach 1 er bilen det gjelder.
Vurderer dette : http://ssbrakes.com/i-10093669-disc-bra ... trans.html



Den er med på det settet der :)


Ok,et hinder mindre :)

_________________
Mvh OlaA
1969 Mustang Mach 1
-_-_-_-_-_

Assumption is the mother of all fuckups


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 10 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support