Norsk Mustang Club

.:Mustang Forum:.
Dato/klokkeslett: Fre Okt 19, 2018 15:33

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 14 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Tor Des 20, 2012 21:30 
Avlogget
Interested
Interested

Hei, skal bytte frambremsene mine fra tromøer til skiver, i den anledning så trenger jeg tips til komplette ombygnings sett. Har sett på ssbc sine sett. Men er jo relativt fersk i gamet. Så har litt vanskeligheter med å velge :p idag sitter det et sett med 15" american racing felger på, så må vel ha noe som passer inn i disse?

Er det noe jeg vil trenge utenom et slikt sett?
Verktøy som kan være greit å ha?

-Fredrik

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre Des 21, 2012 19:37 
Avlogget
Interested
Interested

ssbc er helt greit tilvanlig bruk. men du bør spandere på en bremsekraftforsterker/fordelingsblokk. Hvis ikke må du sveise på et par håndtak i dæsjen, så du har noe å dra i hvis du må bremse hardt. Skal du ikke ha forsterker er det bedre med overhalte trommelbremser.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre Des 21, 2012 21:34 
Avlogget
Interested
Interested

Nå er det en slik en power brake booster montert på bilen fra før av, dette er vel det som kalles bremsekraftforsterker?

Fordelingsblokk er jeg usikker på om jeg har.

Det er ikke noen som kunne ha hjulpet meg å sette sammen en handleliste med det jeg kommer til å trenge? Har hørt at de billigste settene fra ssbc ikke er noe å satse på? pris er vel egentlig ikke så veldig viktig. men trenger ikke det beste av det beste heller. :P

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør Des 22, 2012 16:30 
Avlogget
Enthusiast
Enthusiast

Vet du hva type bremsekraftforsterker du har.
Hva type hovedsylinder du har ?

Det er mange fallgruver du kan gå i

så hadde vært litt greit med opplysning hva du har.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør Des 22, 2012 17:13 
Avlogget
Interested
Interested

Jeg vet nok like lite som dere når det kommer til dette. Forrige eier har av en eller annen grunn lakkert hele greia svart. Men legger ved et bilde så kanskje dere kyndige her inne klarer å se hva slags det er? :) Har desverre ikke mulighet til å sjekke dette nå, da bilen står på vinterlagring :/

Vedlegg:
Filkommentar: Beste bilde jeg har
bremsekraftforsterker.jpg
bremsekraftforsterker.jpg [ 307.32 KiB | Vist 2596 ganger ]

Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man Des 24, 2012 01:02 
Avlogget
Lifestyler
Lifestyler

sjekk ebay evt sverige,finner du en ford granada der så er det"bolt on" gjorde dette selv på min 68...tok spindeler,caliptere og skiver fra den,og satte det rett over på min 68 Mustang ht....funnket som F.... i forhold til trommeler,kjøpte og en bremskraftforsterker på Ebay for 200 usd i krom...som funket for skiver foran og trommeler bak =D>

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir Des 25, 2012 17:04 
Avlogget
Curious
Curious
Brukerens avatar

Hei

Har sett på en par sett i fra SSBC og de er veldig komplette med bolter, slanger, bremskraftforsterker og caliptere.
Da er bare å rive ut det gamle og sette inn det nye.
Får å bygge på gammelt system som du ikke veit noe om er ikke bare enket. Her er mange ting som kan gå galt.
Mastersylinder som du har er nok til drum/drum bremser og den du trenger når du skal ha skiver er disc/drum. Dette for at trykke er forskjellig når du har skiver og tromler.

På min bruker jeg Force 10 sitt kit framme og bak. Dette kjører jeg uten bremskraftforsterker grunnet at jeg ikke har vacum nok.
Dette funker veldig bra 8) .

Men det er hva du skal bruke det til. Er det til bane eller gate bruk? Skal du ha stor felger og store bremseskiver for at det skal se bra ut så finnes det også? Så det er mye snadder å velge i mellom :D .

Her har du noen forslag i fra SSBC sine kit.

SSBC vanlige for 14" felg
http://www.mustangsplus.com/xcart/1967- ... n-Kit.html

SSBC Force 10 for 15" felg
http://www.mustangsplus.com/xcart/1967- ... rans..html

SSBC Fore 10 for 16" felg
http://www.mustangsplus.com/xcart/1965- ... otors.html

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor Des 27, 2012 03:24 
Avlogget
Interested
Interested
Brukerens avatar

Mitt forslag:

Kjøp skiver og klosser ++ fra discbrakeswap.com, og så kjøper du master sylinder fra 99-04 v6 mustang :)
Bilde

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor Jan 03, 2013 21:36 
Avlogget
Interested
Interested

Corky67 skrev:
Hei

Har sett på en par sett i fra SSBC og de er veldig komplette med bolter, slanger, bremskraftforsterker og caliptere.
Da er bare å rive ut det gamle og sette inn det nye.
Får å bygge på gammelt system som du ikke veit noe om er ikke bare enket. Her er mange ting som kan gå galt.
Mastersylinder som du har er nok til drum/drum bremser og den du trenger når du skal ha skiver er disc/drum. Dette for at trykke er forskjellig når du har skiver og tromler.

På min bruker jeg Force 10 sitt kit framme og bak. Dette kjører jeg uten bremskraftforsterker grunnet at jeg ikke har vacum nok.
Dette funker veldig bra 8) .

Men det er hva du skal bruke det til. Er det til bane eller gate bruk? Skal du ha stor felger og store bremseskiver for at det skal se bra ut så finnes det også? Så det er mye snadder å velge i mellom :D .

SSBC Force 10 for 15" felg
http://www.mustangsplus.com/xcart/1967- ... rans..html

Jo mer bolt on jo bedre, har ikke store mekkeplassen så :p Den bremsekraftforsterkeren min regnet jeg nesten med at jeg måtte bytte... Stygg er den og med lakk som flasser osv.

Blir nok ikke å kjøre noe på bane med det første, bilen er ment som cruiser/sommerbil + litt lek da :P Men syntes tromler gir liten stoppekraft samt at de blir veldig varme ved mye små/by-kjøring.
Er nok ikke så interessert i at de skal vises så godt, har ikke behov for store røde caliptere som skriker mot en så. :P

Du vet ikke om det settet for 15" felg passe mine 15" Am racing CLASSIC 200S ? Planen var jo og bytte ut alle 4 bremsene med skiver etterhvert, er dette noe vits med mitt bruk?

mroed skrev:
Mitt forslag:

Kjøp skiver og klosser ++ fra discbrakeswap.com, og så kjøper du master sylinder fra 99-04 v6 mustang :)

Er det noen fordeler med denne master sylindern da?

Også må jeg jo få takke for så mange svar nå i julestria! :)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn Jan 06, 2013 20:50 
Avlogget
Interested
Interested
Brukerens avatar

Fjolsen skrev:
mroed skrev:
Mitt forslag:

Er det noen fordeler med denne master sylindern da?

Også må jeg jo få takke for så mange svar nå i julestria! :)

Jeg fikk aldri den gamle-typen MS til å bli tett, og var veldig lei av det, det er vel igrunn den eneste grunnen til at jeg byttet til denne typen.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn Jan 06, 2013 21:49 
Avlogget
Curious
Curious

Kan føye til at jeg også har SSBC og bilen stopper bra med dem om man trår til! eneste problemet jeg har er etter aktiv kjøring går de fort varme, over lengre strekninger vel og merke. Det kan godt hende er pga at jeg har veldig dårlig ventilasjon på felgene da :lol: men de skal holde om du ikke bruker bilen noe særlig på bane ol. har hørt at wilwood bare er dritt så ikke gå den veien hvertfall ;)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn Jan 06, 2013 22:59 
Avlogget
Curious
Curious
Brukerens avatar

Hei

Går sikkert det vis det ikke er noe spes med felgene. Jeg bruker 15x7 american racing torque thrust d felger på bilen min.
Men jeg ville ha sjekka dette 100% før du eventuelt handler.

Det er bare å sende mail til gutta på Mustangsplus. De veit om dette passer eller ikke.
Da oppgir du type felg du har + hva for bil du har (manuel eller automat). Da går den ca 14 dager etter bestilling og du kan skru
deg gjennom vinteren :wink: .

Lykke til :D

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 14 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet