Norsk Mustang Club

.:Mustang Forum:.
Dato/klokkeslett: Fre Aug 17, 2018 01:43

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 8 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Søn Jun 24, 2012 10:51 
Avlogget
Interested
Interested

Registrert: Tir Sep 27, 2005 09:33
Innlegg: 132
Bosted: Oslo
Jeg har bestemt meg for å bytte til skivebremser foran, men det ser ut til å være langt mellom konverteringssett som passer til originale 14 toms hjul. Er det noen som vet om sett som passer eller må jeg bytte til 15 toms hjul? Det ble montert 7 toms booster på bilen i USA i 2005, finner ikke ut hvilket merke, muligens MP. Kan den eventuelt brukes også på skivebremsene?

_________________
cab66


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn Jun 24, 2012 13:08 
Avlogget
Interested
Interested
Brukerens avatar

Registrert: Ons Jan 28, 2009 02:23
Innlegg: 533
Bosted: Trondheim
De originale KH bremsene fungerer på flere 14", blant annet passet mine 14" Magnum felger, men det finnes felger som er beregnet for tromler også slik jeg har skjønt det, og de passer da ikke med skiver.

_________________
'67 Hardtop - Astro A5 5-speed, 4.11 Trac Lock, Power disc, Power R&P, Magnaflow 2.5"


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn Jun 24, 2012 17:59 
Avlogget
Interested
Interested

Registrert: Tir Sep 27, 2005 09:33
Innlegg: 132
Bosted: Oslo
MPBrakes har et sett som har KH kalipere (DB1522PAS-2) som ifølge MP skal passe 90 prosent av 14 toms hjul. Men hvis jeg tilhører de resterende 10 prosentene blir det veldig trangt inni der. Kanskje jeg må gå opp til 15 toms hjul.

_________________
cab66


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn Jun 24, 2012 21:25 
Avlogget
Interested
Interested

Registrert: Ons Apr 29, 2009 20:50
Innlegg: 502
Bosted: østfold
Har SSBC streetbandit sett med EBC klosser og 14x6 styled steel. Har aldrig prøvd med orginale stålfelger.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn Jun 24, 2012 22:21 
Avlogget
Interested
Interested

Registrert: Tir Sep 27, 2005 09:33
Innlegg: 132
Bosted: Oslo
Hva med boosteren, finnes det flere varianter av 7" eller har alle samme effekt?

_________________
cab66


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man Jun 25, 2012 19:04 
Avlogget
Curious
Curious
Brukerens avatar

Registrert: Man Feb 23, 2009 21:50
Innlegg: 85
Det kommer an på masterpumpa di. Det finnes forskjellige. Noen er til tommel/trommel og andre er til skiver/trommel. Du må ha en reduksjons ventil på trommelene bak grunnet at det ikke skal bremmse krafting bak og dårlig framme. Reduksjonsventil finnes det mange varianter av. Men velg en som du kan justere manuelt selv. SSBC plager å ha bra konventeringsett som du får alt med i.
Men dette er jo en smak sak da.
Er dette til en 66?

dette fant jeg på summitracing
SSBC A120D - SSBC Drum to Disc Brake Conversion Kits

_________________
65 Mustang GT 350R Replica.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man Jun 25, 2012 20:01 
Avlogget
Interested
Interested

Registrert: Tir Sep 27, 2005 09:33
Innlegg: 132
Bosted: Oslo
Hei,
Ja, det er en 66. Skal sjekke SSBC-settet.

_________________
cab66


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man Jul 23, 2012 21:01 
Avlogget
Interested
Interested

Registrert: Tir Sep 27, 2005 09:33
Innlegg: 132
Bosted: Oslo
Det ble nye 15 toms hjul, American Racing Torq Thrust D og Toyo dekk. Bedre bremseutvalg med større hjul.

_________________
cab66


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 8 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support