Norsk Mustang Club

.:Mustang Forum:.
Dato/klokkeslett: Fre Aug 17, 2018 01:43

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 9 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Null effekt bak brems....
InnleggSkrevet: Søn Mai 20, 2012 00:16 
Avlogget
Curious
Curious

Registrert: Lør Jan 07, 2012 17:15
Innlegg: 10
Bosted: SøreMøre
Heisann

Har skiver foran og trommel bak på min Mach1 1969 men null bremse effekt bak; foran virker OK.
Har prøvd å lufte bak etc... men det kommer ingen bremseveske ut bak. Noen som har erfart det samme ?
Kan det være distribusjons blokka som står i feil posisjon (blokkerer for bak krets) eller kan reduksjonsventilen være tett ??


Sist endret av sunvid den Søn Mai 20, 2012 01:12, endret 1 gang

Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn Mai 20, 2012 00:26 
Avlogget
Interested
Interested
Brukerens avatar

Registrert: Ons Jan 28, 2009 02:23
Innlegg: 533
Bosted: Trondheim
Jeg vil tippe det er stempelet i distribusjons blokken som har flyttet seg, enten pga lekkasje bak eller under lufting av bremser

_________________
'67 Hardtop - Astro A5 5-speed, 4.11 Trac Lock, Power disc, Power R&P, Magnaflow 2.5"


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn Mai 20, 2012 00:28 
Avlogget
Enthusiast
Enthusiast

Registrert: Tir Nov 28, 2006 00:07
Innlegg: 743
Bosted: Sunnmøring
Viss bremseband er justert for langt inn, så klarer du ikkje å lufte bakbremsene. :shock:
Juster banda utover slik att dei subber i trommel og så lufter du.
Etterpå kan du eventuelt justere bremseband innover slik att dei ikkje subber.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn Mai 20, 2012 00:42 
Avlogget
Curious
Curious

Registrert: Lør Jan 07, 2012 17:15
Innlegg: 10
Bosted: SøreMøre
Bremse skoene er justert korrekt men det kommer ingen veske ut av bremserørene. Hvordan justeres "stempelet" i distr blokka på enklest måte ?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn Mai 20, 2012 01:44 
Avlogget
Interested
Interested
Brukerens avatar

Registrert: Ons Jan 28, 2009 02:23
Innlegg: 533
Bosted: Trondheim
Dersom det er stempelet i blokka burde du vel strengt tatt fått varsellys inne på instrumentpanelet, sett at pæren fungerer. Du kan sikkert måle på kontakten for å bekrefte det først? Dersom stempelet fungerer fint (at det ikke har satt seg fast) så kan du flytte stempelet ved å få noen til å trykke på pedalen, for så å åpne en luftenippel fremme, da burde trykkforskjellen gjøre at stempelet flytter seg. Har ikke testet det selv, men vet om flere som har fått det til på den måten. Er stempelet fast må du sikkert ut med blokken for å overhale den...

_________________
'67 Hardtop - Astro A5 5-speed, 4.11 Trac Lock, Power disc, Power R&P, Magnaflow 2.5"


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn Mai 20, 2012 11:45 
Avlogget
Lifestyler
Lifestyler
Brukerens avatar

Registrert: Fre Des 31, 2004 01:24
Innlegg: 2051
Bosted: Sandnessjøen
Noen ganger kan det være vrient å få pompa til å ta bremseveske hvis beholder har vært helt tomm. Da kan det være greit å løsne på røret ut av pompa slik at luft og veske får letteste vei ut slik at stempel blir fylt med veske. Husk bare på å skylle godt med vann etterpå slik at du berger lakken hvis det er sølt bremseveske.

Terje :)

_________________
1970 HT
347 stroker, Holley 600, 4R70W med "OptiShift" Baumann electronic control unit, 9"(3,89:1), truetrac locker.
Global West forstilling. Competition Enginering shocks.
Hjemmesiden til bilen min.
http://mustang.roros.net/


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man Mai 21, 2012 10:07 
Avlogget
Curious
Curious

Registrert: Lør Jan 07, 2012 17:15
Innlegg: 10
Bosted: SøreMøre
Da var feilen funnet. Det viste seg å være bremseslangen som sitter på bakakselen som fordeler ut til hver side.
Den var påtte tett. Så fin ut utvendig men tett innvendig.


Vedlegg:
103427.jpg
103427.jpg [ 16.03 KiB | Vist 2027 ganger ]
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man Mai 21, 2012 13:59 
Avlogget
Lifestyler
Lifestyler
Brukerens avatar

Registrert: Fre Des 31, 2004 01:24
Innlegg: 2051
Bosted: Sandnessjøen
Kan forekomme fra tid til annen det at man får seperasjon i lagene på slanger ja.

Terje :)

_________________
1970 HT
347 stroker, Holley 600, 4R70W med "OptiShift" Baumann electronic control unit, 9"(3,89:1), truetrac locker.
Global West forstilling. Competition Enginering shocks.
Hjemmesiden til bilen min.
http://mustang.roros.net/


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man Mai 21, 2012 14:04 
Avlogget
Interested
Interested
Brukerens avatar

Registrert: Ons Jan 28, 2009 02:23
Innlegg: 533
Bosted: Trondheim
Bra det løste seg relativt enkelt :)

_________________
'67 Hardtop - Astro A5 5-speed, 4.11 Trac Lock, Power disc, Power R&P, Magnaflow 2.5"


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 9 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support