Norsk Mustang Club

.:Mustang Forum:.
Dato/klokkeslett: Fre Aug 17, 2018 01:41

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 5 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Myk bremsepedal
InnleggSkrevet: Lør Mar 24, 2012 20:38 
Avlogget
Curious
Curious
Brukerens avatar

Registrert: Søn Sep 27, 2009 09:47
Innlegg: 26
Bosted: Oslo
Har i dag tatt grombilen ut av vinterdvalen, og tatt vår-sjekken.
Det viser seg at ett eller annet har skjedd med bremsene i løpet av vinteren.

Pedalen går omtrent dobbelt så langt som vanlig, men hvis jeg pumper én gang, så blir den som normalt. - Venter jeg 5 sekunder og prøver igjen, så er den like myk igjen.

Jeg har 4 x trommel, og de fungerte perfekt da bilen ble pakket bort for vinteren.

Er det noen som har noen tips?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Myk bremsepedal
InnleggSkrevet: Lør Mar 24, 2012 21:34 
Avlogget
Interested
Interested

Registrert: Tir Sep 07, 2010 21:23
Innlegg: 149
Bosted: strømmen
høres nesten ut som du har luft i systemet , skal ikke store lakasjen til før det kommer luft inn.
prøv å lufte bremsene.
Er nivået i bremseveske beholderen normalt ?

_________________
65 fastback


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Myk bremsepedal
InnleggSkrevet: Man Mar 26, 2012 08:11 
Avlogget
Curious
Curious
Brukerens avatar

Registrert: Søn Sep 27, 2009 09:47
Innlegg: 26
Bosted: Oslo
Takk for innspill Jørn,
Nivået i beholderen ser ut til å være riktig, uten at jeg husker nøyaktig hvor full den var.
Jeg er nok ikke så teknisk av meg, men jeg fatter ikke hvordan det kan komme luft i systemet når bilen står urørt...?

Hvis jeg skal lufte bremsene regner jeg med at jeg må lufte alle 4. - Eller vil jeg kunne sjekke mellom hvert hjul, og se om jeg har fått ut luften?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Myk bremsepedal
InnleggSkrevet: Man Mar 26, 2012 12:23 
Avlogget
Lifestyler
Lifestyler
Brukerens avatar

Registrert: Fre Des 31, 2004 01:24
Innlegg: 2051
Bosted: Sandnessjøen
Luft kommer inn normalt under bruk når en pakning er slitt. Men i starten så vil det være mange småe luftbobbler som ikke kærkes så godt da det gradvis blir værre. Men hvis bilen blir stående som nå over vinteren. Så vil de små bobblene sammle seg til en eller noen store. Å de er ikke vanskelig å merke.
Dette kan også skje hvis beholderen har vært tom å systemet blir oppfylt å luftet. Da kan det ved problemer ved lufting komme samme tendenser etter en dag eller to.

Terje :)

_________________
1970 HT
347 stroker, Holley 600, 4R70W med "OptiShift" Baumann electronic control unit, 9"(3,89:1), truetrac locker.
Global West forstilling. Competition Enginering shocks.
Hjemmesiden til bilen min.
http://mustang.roros.net/


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons Apr 25, 2012 13:58 
Avlogget
Curious
Curious
Brukerens avatar

Registrert: Søn Sep 27, 2009 09:47
Innlegg: 26
Bosted: Oslo
Takk for innspill.
Har luftet, og resultatet er upåklagelig. :D
Det viste seg at det var nok å lufte høyre bak, så det gikk veldig greit.
Fikk et tips om å sette på en slange på nippelen før lufting, og dermed slapp jeg masse søl.

Nå er det bare å vente på solen. 8)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 5 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support