Norsk Mustang Club

.:Mustang Forum:.
Dato/klokkeslett: Søn Jul 15, 2018 21:42

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 14 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Fre Des 13, 2013 15:56 
Avlogget
Interested
Interested

Registrert: Ons Nov 13, 2013 09:41
Innlegg: 132
Hei,
Skal ha bilen til utlandet for restaurering, og har derfor masse deler som skal være med.

Må disse delene deklareres på noen måte siden de ikke er montert ennå?

_________________
StianL
69 Convertible - 351c 4v - FMX- 9"
Porsgrunn


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre Des 13, 2013 16:41 
Avlogget
Enthusiast
Enthusiast

Registrert: Søn Apr 06, 2008 04:51
Innlegg: 1400
yes. men ta dem i samme slengen som bilen.

Årsaken til dette er for å slippe å betale MVA av delene inn til Eu, å for å ha bevis på at dette er delene som er allerede betalt Norsk MVA, når du skal ta bilen hjem til Norge igjen. Kjenner flere som har vært uheldig å måtte betale MVA på bildeler inn til EU.

Dette variere litt om det er du selv som tar delene ut av lande, eller om du sender dem med Andre/firma


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre Des 13, 2013 19:25 
Avlogget
Interested
Interested

Registrert: Ons Nov 13, 2013 09:41
Innlegg: 132
Må jeg da ha papirer og kvitteringer på delene?



Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
StianL
69 Convertible - 351c 4v - FMX- 9"
Porsgrunn


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre Des 13, 2013 19:41 
Avlogget
Enthusiast
Enthusiast

Registrert: Søn Apr 06, 2008 04:51
Innlegg: 1400
Yes. etter reglene så må du det.
Men ofte blir det bare midlertidigutført som en verdi. eksempel bil med deler 50 000 kr
Du kan jo ha kjøpt delene brukt oss en kompis osv, så har du de tollerene som går inn på Mustang unlimited å søker opp prisen på hver enkelt skrue, Men da er du skikkelig uheldig.

Mange driter i alt og kun leverer bilen/uten noen form for midlertidig export, det er jo det letteste, men ikke den rette måten :roll:


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre Des 13, 2013 20:20 
Avlogget
Enthusiast
Enthusiast

Registrert: Søn Apr 06, 2008 04:51
Innlegg: 1400
Bilen og delene har lov til å være ute av norge i max 1 år


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør Feb 22, 2014 11:50 
Avlogget
Curious
Curious

Registrert: Lør Jan 05, 2013 11:18
Innlegg: 25
Er det noe annet man skal passe på ? - finnes det noe sted å lese om dette ?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør Feb 22, 2014 13:03 
Avlogget
Curious
Curious

Registrert: Søn Okt 17, 2004 14:11
Innlegg: 89
Bosted: Skjeberg
Hvilket firma skal du bruke i Polen og har de noen referanser ?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn Feb 23, 2014 00:23 
Avlogget
Interested
Interested

Registrert: Ons Nov 13, 2013 09:41
Innlegg: 132
Hei,

det tok for lang tid før deres norske medeier hentet bilen her i Norge.
De ble mye frem og tilbake med unnskyldinger for at ikke dette ble påbegynt, og jeg opplevde dette som litt uproffesjonellt, og mista trua.

Dette, sammen med forholdsvis høy risiko, gjorde at jeg droppet utsending av bilen til Latvia.

Bilen ble hentet den 14. februar av et norsk verksted like i nærheten.
Verkstedet eies av bl.a. en polsk bilbygger (ca .55-60 år gammel).
Her er en stab med en blanding av norske og polske mekanikere, opprettere/lakkerer og salmaker.
Disse utfører all slags rep/service på biler. Lakkboks og møkkaboks til sandblåsing og tectyl er under montering.

Vi har skrevet en omfattende avtale om hva som skal utføres, og fastpris på hele prosjektet.
Siden interiøret er ganske slitent fra før, har salmakeren tilbudt seg å lage et helt nytt komplett skinninteriør til bilen.
Dette som et tillegg i prisen.

Siden dette er en 45 år gammel cabriolet, "henger" den litt med baken, slik at dørene ikke passer 100%.
Dette har de allerede rettet opp, og sveiset inn avstivinger i ramma på nytt.
Dørene er nå bedre en factory :)

Bilen blir slipt til stålet pga. blærer og bobler (lakkpest)
Ellers blir alt av understell demontert, pusset og lakkert.
Nye foringer over hele.
Motor skal ut, motorrom skal lakkes, motor skal lakkes, ledniger skal ordnes etc.
Noe sveising blir det, rust i frontramme, og litt rundt om kring.

Prisen er absolutt sammenlignbart med prisene i utlandet.
Kvittering, garanti og mva er inkludert.
Jeg betaler kun for reservedeler.

De har et veldig ryddig og fint verksted, og jeg føler at bilen er i de beste hender.
Jeg kan også følge med, og delta i prosessen dersom jeg vil det.
Har allerede restaurert mye deler, isteden for å kjøpe nye.

Bilen skal, etter optimale forhold, være klar til PKK den 5.mai.

Ta kontakt dersom dette er interessant, så skal jeg formidle kontakt.
Jeg har trua igjen:)

se bilder:
https://www.dropbox.com/sh/32fxbsbngizvzsq/7Ig1At9iFR

_________________
StianL
69 Convertible - 351c 4v - FMX- 9"
Porsgrunn


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn Feb 23, 2014 19:47 
Avlogget
Lifestyler
Lifestyler
Brukerens avatar

Registrert: Lør Jan 29, 2005 05:29
Innlegg: 2205
Bosted: Stokke
kaptein skrev:
Hei,

det tok for lang tid før deres norske medeier hentet bilen her i Norge.
De ble mye frem og tilbake med unnskyldinger for at ikke dette ble påbegynt, og jeg opplevde dette som litt uproffesjonellt, og mista trua.

Dette, sammen med forholdsvis høy risiko, gjorde at jeg droppet utsending av bilen til Latvia.

Bilen ble hentet den 14. februar av et norsk verksted like i nærheten.
Verkstedet eies av bl.a. en polsk bilbygger (ca .55-60 år gammel).
Her er en stab med en blanding av norske og polske mekanikere, opprettere/lakkerer og salmaker.
Disse utfører all slags rep/service på biler. Lakkboks og møkkaboks til sandblåsing og tectyl er under montering.

Vi har skrevet en omfattende avtale om hva som skal utføres, og fastpris på hele prosjektet.
Siden interiøret er ganske slitent fra før, har salmakeren tilbudt seg å lage et helt nytt komplett skinninteriør til bilen.
Dette som et tillegg i prisen.

Siden dette er en 45 år gammel cabriolet, "henger" den litt med baken, slik at dørene ikke passer 100%.
Dette har de allerede rettet opp, og sveiset inn avstivinger i ramma på nytt.
Dørene er nå bedre en factory :)

Bilen blir slipt til stålet pga. blærer og bobler (lakkpest)
Ellers blir alt av understell demontert, pusset og lakkert.
Nye foringer over hele.
Motor skal ut, motorrom skal lakkes, motor skal lakkes, ledniger skal ordnes etc.
Noe sveising blir det, rust i frontramme, og litt rundt om kring.

Prisen er absolutt sammenlignbart med prisene i utlandet.
Kvittering, garanti og mva er inkludert.
Jeg betaler kun for reservedeler.

De har et veldig ryddig og fint verksted, og jeg føler at bilen er i de beste hender.
Jeg kan også følge med, og delta i prosessen dersom jeg vil det.
Har allerede restaurert mye deler, isteden for å kjøpe nye.

Bilen skal, etter optimale forhold, være klar til PKK den 5.mai.

Ta kontakt dersom dette er interessant, så skal jeg formidle kontakt.
Jeg har trua igjen:)

se bilder:
https://www.dropbox.com/sh/32fxbsbngizvzsq/7Ig1At9iFR


Hvor i landet er dette?

_________________
Ponnyklubben
1965 HT
1965 Fastback


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn Feb 23, 2014 21:23 
Avlogget
Interested
Interested

Registrert: Ons Nov 13, 2013 09:41
Innlegg: 132
Hei,

Dette er i Porsgrunn, Telemark.



Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
StianL
69 Convertible - 351c 4v - FMX- 9"
Porsgrunn


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man Feb 24, 2014 22:02 
Avlogget
Enthusiast
Enthusiast
Brukerens avatar

Registrert: Man Jan 03, 2005 23:56
Innlegg: 1435
Bosted: Moss
Var det denne som var på vei ut av landet i går kveld tro....? Vanskelig å se fargen i mørket/regnet.

Mvh

JohnB


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man Feb 24, 2014 22:42 
Avlogget
Interested
Interested

Registrert: Ons Nov 13, 2013 09:41
Innlegg: 132
Håper ikke det :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
StianL
69 Convertible - 351c 4v - FMX- 9"
Porsgrunn


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 14 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support